Index Vakbarát Hírportál

Warezszerverek háborúja miatt állt le a fél kínai internet

2009. augusztus 29., szombat 14:45

Az online játékok kalózverzióit futtató szerver gazdája bosszút akart állni az üzletét ellehetetlenítő konkurenseken, de a válaszcsapás túl jól sikerült, és a túlterheléses támadás alatt hat kínai tartományban omlott össze az internet.

Kínában az internetes szerepjátékok óriási üzletté nőtték ki magukat az elmúlt pár évben. A legnépszerűbb játékok felhasználói bázisa több milliós, akik jellemzően netkávézókból, az üzemeltetőnek percdíjat fizetve jelenzkeznek be a játékba. A hivatalos játékok mellett virágzik a feketepiac is: a játékok feltört verzióit futtató kalózszervereken jellemzően sokkal olcsóbb (néhol ingyenes) a játék, bár általában sokkal silányabb játékélményt is nyújtanak, mint az eredetiek. Mivel a tartalom lopott, és csak a fenntartást kell fedezni, ráadásul a nagy látogatottság mellé még reklámokat is el tudnak adni, az ilyen szerverek komoly nyereséget hoznak az üzemeltetőiknek.

A tört szerverek fenntartói között állandó a háború a felhasználókért, ami a legtöbbször abban nyilvánul meg, hogy túlterheléses támadásokkal próbálják a konkurencia szervereit lelassítani, vagy elérhetetlenné tenni. A legutóbbi ilyen akció azonban kicsit túllőtt a célon, és hat kínai tartományban bénította meg az internetet több órára. Az eset még júniusban történt, de csak most hozták nyilvánosságra a nyomozás eredményét.

A félresikerült támadás mögött egy Bing nevű, 23 éves, Foshan városában lakó szervertulajdonos állt, akinek az üzletét teljesen ellehetetlenítették a konkurensei az állandó túlterheléses támadásokkal. Bing bosszút esküdött, és 280 ezer jüanért (7,8 millió forint) egy 81 szerverből álló, óriási kapacitású hálózatot bérelt ki, hogy visszavágjon a vetélytársaknak. A túlterheléses támadást nem direktben a játékok szerverei ellen célozta, hanem a helyi internetszolgáltató, a DNSPod doménszerverei ellen (ezek azok a kiszolgálók, amelyek a böngésző címsorába írt címeket ip címmé fordítják, és ez alapján összekötik a felhasználó gépét a kívánt szerverrel), amelyek a konkurens játékszervereket is kiszolgálták.

A DNSPod szerverei nem bírták a terhelést, és amikor összeomlottak, automatikusan az ő szolgáltatójuk, a China Telecom felé irányították át a forgalmat. A hirtelen megnövekedett adatforgalmat az óriáscég (Kína egyik legnagyobb telenon- és internetszolgáltatója) szerverparkja sem bírta el, és így hat kínai tartományban állt le az internetelérés a támadás idejére, vagyis több órára.

A hatóságok több hetes nyomozás után négy embert vettek őrizetbe, hogy milyen büntetés vár rájuk, még nem ismert. Bár az illegális játékszerverek közti ilyen háborúskodás mindennapos Kínában, nagyon ritka, hogy felelősségre is vonjanak érte valakit, a rendősrség nem igazán szokott ilyen ügyekkel foglalkozni, a technikai képzettségük sincs meg hozzá, és a nyomozást nehezíti az is, hogy a támadó és a célpont földrajzilag sokszor több ezer kilométerre van egymástól.

Rovatok