Index Vakbarát Hírportál

A Google hirdetéseire kattintanak a legkevesebben

2009. december 11., péntek 13:40

A Google nyomasztóan uralja a keresők piacát, de a felhasználói sokkal kevesebbet kattintanak a találati listák mellett megjelenő reklámokra, mint a konkurens keresőket használók. A legtöbbet az AOL-t használók klikkelnek a hirdetésekre, két és félszer többet, mint a guglizók.

Az online hirdetések világában az egyik legfontosabb mérőszám a CTR (click through rate, vagyis átkattintási arány), ami azt mutatja meg, hogy az adott hirdetésre milyen arányban kattintanak rá a netezők, és jutnak át a hirdető oldalára. Ez a szám általában elég alacsony, 1-2 százalék körül mozog, de már az, hogy pontosan mérhető, óriási előnyt jelent az online hirdetések számára a tévével, óriásplakátokkal, vagy a nyomtatott sajtóval szemben.

A hirdetések kattintási aránya keresőnként (forrás: arstechnica.com)

A Chitika Research elemzőcég a nagy keresőoldalakon mérte a találati listák melletti hirdetésmegjelenések és átkattintások arányát, összesen 134 millió látogatás statisztikája alapján. Az eredmények azt mutatják, hogy minél nagyobb egy kereső forgalma, annál kevésbé hatékonyak rajta a hirdetések. A Google-nél a legalacsonyabb az átkattintási arány, mindössze 0,98 százalék. A Yahoo 1,37, míg a Bing 1,74 százalékos arányt mutat fel, a legszorgalmasabban pedig az Ask.com és az AOL keresőjének látogatói klikkelnek a reklámra: százból átlagosan 1,76, illetve 2,5 reklámmegjelenésből lesz kattintás.

Bár a Google-t használók számítanak a hirdetők számára legkevésbé értékes felhasználóknak, messze ők vannak a legtöbben: a felmérésben részt vevő júzerek 84 százalékát tették ki, és az alacsonyabb átklikkelési ráta mellett is tízszer annyi kattintást kaptak tőlük a mért hirdetések, mint akár a Yahoo-n, akár a Bingen.

Rovatok