A BBC nem akarja megvárni, amíg elsöpri őt a digitális korszak: inkább megelőző csapást mér, és integrálja a Web 2.0-t.
Nyakunkon a digitális korszak második eljövetele, így a legnagyobb brit online médiacég is elérkezettnek látta az időt, hogy felvegye a ritmust. A BBC jelenleg azt kockáztatja, hogy a mai fiatal generációkat egyszerűen elveszíti, hacsak nem sajátítja el a digitális korszak szemléletét, erről maga a BBC vezérigazgatója beszélt a cég irányelveit ismertetve.
Mark Thomson szerint a BBC-nek fel kell készülnie a Nagy Sokkra. Ezért a jövőben kiemelt szerepet kapnak az úgynevezett Web 2.0-s szolgáltatások: a blogok, a személyre szabhatóság, az online közösségépítés, a szöveges és multimédiás tartalmak online megoszthatósága.
A brit médiumnak nem kevesebb a célja, minthogy a MySpace sikerét követve Britanniában a feltörekvő zenekarok első számú online találkozóhelyévé váljon. A MySpace ma a legnépszerűbb webkettes szolgáltatás. A ma már közel 70 millió felhasználóval rendelkező online közösségépítő szájt elsőszámú virtuális találkozóhelyévé vált a feltörekvő együtteseknek.
Az új BBC Online-on a közösségépítés és a blogok mellett a jövőben teret kapnak a zenei és házi videók is, vagyis a megosztható multimédiás tartalmak. A jövőben egyébként a csatornáikon sugárzott műsorok mindegyikét szeretnék letölthetővé tenni - személyi számítógépre és mobilra egyaránt. Ehhez lesz segítség a BBC iPlayerre keresztelt multimédia-lejátszója.
Thomson szerint nem lenne megfelelő, ha a BBC úgy gondolna magára, mint egy olyan tévé- és rádióadóra, mely egy picikét az internettel is törődik. "A célunk az, hogy a tartalmat olyan médiumon jutassuk el az emberekhez, amilyen médiumot éppen használnak, legyenek bár otthon vagy útközben."
A BBC egyébként egy online versenyt is meghirdetett: olvasóikat kérik arra, hogy segítsenek kiaknázni a megújuló BBC Online-nak az olyan webkettes szájtokban rejlő lehetőségeket, mint amilyen a Flickr, a YouTube, a Technorati vagy a Wikipedia.