A Flash és Shockwave vektoranimációs programokról ismert San Franciscó-i vállalat programjai legújabb verzióit weblog közösségen keresztül, saját weblogokkal igyekszik népszerűsíteni.
Költői kép: új vizeken
Animált gif a múltból |
A Macromedia ugyanakkor egyike annak a (mára már nagyon) kevés vállalatnak, amelyek százzal mehetnek a nagyobb népszerűséggel kecsegtető irányba. Elsőként fedezték fel maguknak maguknak a dotkom partszakadás nyomán létrejött új földrészt, az egyre burjánzó online naplók világát, amelyet maroknyi megtévedt ember blogoszférának nevez.
Ismert végzet
Egy tényszerűség és egy probléma: az önérzetes masszív internethasználó lemaradottnak minősül, ha nincs blogja - a Macromedia ezért webdokumentum szerkesztő szoftverébe speciális blogépítő toolokat is fejlesztett. A probléma: a cég beújított nagy szoftvereit a Flash MX-et, a Dreamweavert, a Fireworksöt, és a Cold Fusiont egyszerre mutatta be és kérdéses volt, hogy ezeket mennyire issza fel a néptömeg - itt nem csak a vásárlásra és a telepítésre kell gondolni, hanem arra, hogy az új eszközzel, hogyan lehet esztétikus animációkat és egyebeket előállítani.
Animált gif a múltból II. |
Profi bloggerek
A vállalat vezetése elvetette az ötletet, hogy weblogot futtassanak a Macromedia honlapján - ezt, a dolgok természténél fogva, nem fogadta volna be a blogger közösség. Inkább amellett döntöttek, hogy öt közösségmenedzserük (community manager) - John Dowell, Mike Chambers, Matt Brown, Vernon Viehe és Bob Tartar - a világon először, profi bloggerként tudósítsanak naponta a fejlesztési munkálatokról, problémákról, egyebekről.
A bloggerektől mindössze a relevanciát követeli meg a vállalat - a reggelijük összetételéről vagy bojlerük javíttatásáról tehát nem helyénvaló írniuk. Ezen túl nem rejthetik véka alá azt sem, hogy a Macromediának dolgoznak. A blogok egy hete működnek és igen sok kedvező visszajelzést kaptak fejlesztőktől.