Index Vakbarát Hírportál

Bloggol a Macromedia

Marketing helyett képzés

2002. május 9., csütörtök 18:39

A Flash és Shockwave vektoranimációs programokról ismert San Franciscó-i vállalat programjai legújabb verzióit weblog közösségen keresztül, saját weblogokkal igyekszik népszerűsíteni.

A Macromedia neve egyet jelent vektoranimációval. A világon használatos internetböngészök 98,3 százaléka rendelkezik a flash-animációk lejátszásához szükséges pluginnel - Önök is bizonyára láttak már ilyen, animált gifeknél élettelibben mozgó vicces illusztrációkat.

Költői kép: új vizeken

Animált gif a múltból
A Macromedia tehát egyeduralkodó a maga területén. A monopóliumokat illető össznépi ellenszenvtől csak az menti meg, hogy a fent említett elterjedt plugin ingyenes. A cég egyébként sem szőhet világuralmi terveket: legutóbbi negyedévüket 305 millió dolláros veszteséggel zárták, száztíz munkatársuktól megváltak, végül pedig 2,8 millió dolláros vereséget szenvedtek az Adobe-bal folytatott szerzői jogi perben.

A Macromedia ugyanakkor egyike annak a (mára már nagyon) kevés vállalatnak, amelyek százzal mehetnek a nagyobb népszerűséggel kecsegtető irányba. Elsőként fedezték fel maguknak maguknak a dotkom partszakadás nyomán létrejött új földrészt, az egyre burjánzó online naplók világát, amelyet maroknyi megtévedt ember blogoszférának nevez.

Ismert végzet

Egy tényszerűség és egy probléma: az önérzetes masszív internethasználó lemaradottnak minősül, ha nincs blogja - a Macromedia ezért webdokumentum szerkesztő szoftverébe speciális blogépítő toolokat is fejlesztett. A probléma: a cég beújított nagy szoftvereit a Flash MX-et, a Dreamweavert, a Fireworksöt, és a Cold Fusiont egyszerre mutatta be és kérdéses volt, hogy ezeket mennyire issza fel a néptömeg - itt nem csak a vásárlásra és a telepítésre kell gondolni, hanem arra, hogy az új eszközzel, hogyan lehet esztétikus animációkat és egyebeket előállítani.

Animált gif a múltból II.
Az anigifek szomorú történetéből ismert, hogy az animáció végzete a tömegesen burjánzó izléstelenség. A Macromedia tavaly ősszel felismerte, hogy a népoktatás számukra bármely marketingstratégiánál fontosabb: a feladat megoldásához keresve sem találtak volna jobbat a blogoknál.

Profi bloggerek

A vállalat vezetése elvetette az ötletet, hogy weblogot futtassanak a Macromedia honlapján - ezt, a dolgok természténél fogva, nem fogadta volna be a blogger közösség. Inkább amellett döntöttek, hogy öt közösségmenedzserük (community manager) - John Dowell, Mike Chambers, Matt Brown, Vernon Viehe és Bob Tartar - a világon először, profi bloggerként tudósítsanak naponta a fejlesztési munkálatokról, problémákról, egyebekről.

A bloggerektől mindössze a relevanciát követeli meg a vállalat - a reggelijük összetételéről vagy bojlerük javíttatásáról tehát nem helyénvaló írniuk. Ezen túl nem rejthetik véka alá azt sem, hogy a Macromediának dolgoznak. A blogok egy hete működnek és igen sok kedvező visszajelzést kaptak fejlesztőktől.

Rovatok