Index Vakbarát Hírportál

Megállíthatatlan az Acer

2009. október 16., péntek 16:45

A HP után az Acer adja el a legtöbb számítógépet a világon. A három éve még piacvezető Dell visszaszorult a harmadik helyre.

Szerdán egy londoni sajtótájékoztatón az Acer elnök-vezérigazgatója, Gianfranco Lanci a dobogós pc-gyártók versenyéről szólva elmondta: azt várja, hogy cége igen rövid időn belül megelőzi a Dellt. Akkor a közönség még nem sejtette, hogy a toplistán a helycsere már meg is történt – ez csak néhány órával később derült ki, mikor a nagy piackutatók publikálták a szektor harmadik negyedéves statisztikai adatait.

Az IDC számai szerint az elmúlt trimeszterben a tajvani vállalat a világ második legnagyobb számítógépgyártójává lépett elő, a harmadik helyre szorítva vissza a Dellt. Miközben a pc-forgalom éves összehasonlításban 2,3 százalékkal, 78,1 millió darabra nőtt – ami önmagában is nagy újság, hiszen az idén először regisztráltak bővülést –, az Acer 25,6 százalékkal növelte eladásait, és összesen 10,96 millió konfigurációt értékesített. A cég gyakorlatilag minden régióban a piacét felülmúló ütemben növekedett. A második helyre szorult Dell ugyanekkor 8,4 százalékkal gyengébb teljesítményt nyújtott, mint egy éve, és 9,95 millió pc-t adott el.

„Az Acer kihasználta az erős iskolakezdési szezont, melynek a notebookárak csökkenése és a netbookok iránti érdeklődés adott lendületet” – magyarázta a PC World-nek Jay Chou, az IDC kutatási vezetője. A szakember rámutatott arra is, hogy a Dell messze nem fektet olyan nagy hangsúlyt az alacsonyabb árú és soványabb profittal gyártható netbookokra, mint tajvani riválisa.

Az Acer a negyedévet 14 százalékos piaci részesedéssel zárta, míg a Dell 12,7 százalékos szeletet hasított ki magának a tortából. A változatlanul első Hewlett-Packard 9,3 százalékkal, 15,79 millió darabra növelte forgalmát, ami 20,2 százalékos részesedésnek felel meg. Chou megjegyezte, hogy a HP erősebb a kiskereskedelemben, mint a Dell, ezért jobban profitált az iskolakezdésből is.

A Dell egyébként azóta, hogy 2006-ban elveszítette piacvezető címét, azt hangsúlyozza, hogy a részesedésnél jobban foglalkoztatja a profit. „Ha a piaci részesedésre utaznánk, tömegével adnánk el netbookokat” – mondta Michael Dell a vállalat legutóbbi negyedéves gyorsjelentésének publikálásakor. A negyedik helyen a forgalmát 18,2 százalékkal, 6,99 millió darabra növelő Lenovo, az ötödiken pedig a 6,9 százalékos bővülést felmutató és 4,04 millió pc-t értékesítő Toshiba áll.

Rovatok