Index Vakbarát Hírportál

Több százmillió dollárt bukik a Microsoft az interneten

2010. április 28., szerda 09:35


Bár a Microsoft legutóbbi pénzügyi jelentése szerint jól fut a cég szekere, a most nyilvánosságra hozott részletes adatok szerint a milliárdos negyedéves profit mögött leginkább a Windows 7 sikere áll, míg a cég más divíziói nem állnak ilyen jól.

Különösen vonatkozik ez az online szolgáltatásokkal foglalkozó részlegre, ami ugyan 12 százalékkal növelte a bevételeit (emögött pedig a Bing térhódítása, és az ezáltal megnövekedett hirdetési bevétel áll), de összességében súlyos, 713 millió dolláros veszteséget hozott össze a teljes online részleg. A tavalyi év hasonló időszakában szintén negatív volt az eredmény, de akkor csak mínusz 411 millió volt az egyenleg.

A cég a Yahoo-val közös üzletmenet miatt megemelkedett költségekkel indokolja a rossz eredményt (csak az adminisztráció költsége 145 millióval emelkedett emiatt), de kutatás-fejlesztésre, és marketingre is nagyjából egyharmaddal többet költöttek, mint tavaly (77, illetve 69 millió).

A Bing kereső részesedése az amerikai piacon eközben 8-ról 11,7 százalékra nőtt, az ehhez kapcsolódó hirdetési bevételek pedig 19 százalékkal emelkedtek. A részesedést azonban nem a fő konkurens Google-től, hanem a kisebb piaci szereplőktől sikerült elvenni, a Google továbbra is toronymagas piacvezető 65 százalékos részesedéssel (és ezek az amerikai adatok, a világ többi részén még erősebb a Google dominanciája).

A Microsoft pénzügyi igazgatója, Peter Klein ennek ellenére egy Wall Street-i konferencián azt mondta, a cég kimondottan elégedett azzal az iránnyal, amerre a Bing halad.

Rovatok