A tavalyi, milliárdos veszteséget sikerült ugyan mérsékelni a japán óriáscégnek, de még mindig százmilliókat bukik a cég az elektronikai termékek iránt lanyhuló keresleten és az erős jenen. Jövőre már nyereséget várnak a cég vezérei, akik bíznak a 3D tévékben és a Playstationben.
A Sony súlyos, közel 41 milliárd jenes (437 millió dollár) veszteséggel zárta a március végén lezárult üzleti évet, így továbbra sem sikerül kilábalniuk a hullámvölgyből. Tavaly a cég 14 év folyamatos nyereséges működés után először zárt negatív mérleggel egy évet; akkor egymilliárd dolláros veszteség volt az egyenleg.
Az idei, kisebb veszteséget elsősorban a költségek megnyirbálásával érték el, viszont az erős jen (ami miatt külföldön drágábbak lettek a Sony termékei) nem tett jót az eladásoknak, így a gyászos 2009-es évhez képest is 20 százalékot csökkent a cég szórakoztató elektronikai termékeinek forgalma. Az Ericssonal közös mobilos üzletág is komoly, 37 százalékos visszaesést jelentett az eladásokban. A Sony zenekiadással és pénzügyi szolgáltatásokkal foglalkozó üzletágai viszont jól futottak, így sikerült összesen 77 milliárd dolláros forgalom mellett a tavalyi veszteséget a felére mérsékelni.
A cég vezetői a veszteség ellenére is bizakodóak, és 2011 márciusára már 500 millió dollár körüli profittalszámolnak, elsősorban a 3D tévék iránti növekvő keresletre, és a több éves bukdácsolás után nyereségessé váló videojátékos üzletágra támaszkodva. A piaci elemzők szerint a veszteség nagyjából megfelel az előzetes becsléseknek, de a jövő évre vonatkozó kilátások csalódást okoztak csalódást okoztak.