Az első magyar szociometrikus közösségi oldal, a WiW eddig maximálisan felhasználóbarát és veszteséges volt. Az üzemeltetők jelenleg azon dolgoznak, hogy a szolgáltatás eltartsa magát.
Egyre nő, egyre drágább
WiW háttérkép részlet Így néznek ki |
Az értékes ki-kit-ismer adatbázis sorsa sokakat izgat, és vannak olyanok, akik adatféltésből léptek ki a rendszerből. Az Index Gyorskiderítő Szakosztálya ezért a lehető leggyorsabban az adatbázissal kapcsolatos elképzeléseket derítette ki.
"Az adatbázist nem adjuk el soha - szögezi le Szabó Márton - Igaz, hogy [a WiW] profitorientáltabb lesz. Muszáj önfenntartóvá válnia."
Fontos a jó hangulat
A közösségi területre végül tehát mégis beteszi a selymesre borotvált lábát a marketing. "Nem lesznek bannerek, a felület nem fog elkommercializálódni" - jelzi Szabó. "Fontos a jó hangulat" - magyarázza. Elképzeléseik szerint a népszerűsítést nem hirdetések végzik, hanem szolgáltatás jellegűen kapcsolják össze a kínálatot a kereslettel, például bemutatnak egy potenciális utazási helyszínt. A közösséget emellett jelenleg kutatók kutatják, hogy kiderüljön milyen emberek a WiW-esek.
Időnkénti leállásokkal a WiW látogatóit eddig három szerver szolgálta ki. Az új es egyben negyedik szerver a "Gépház" szerint tartós megoldás lesz, a fokozódó igénybevételből következő problémákra.