Kezdhetünk aggódni, hogy mi lesz az Instagramból az alapítók távozása után. A TechCrunch azt írja, hogy a képmegosztó app új prototípusának adatvédelmi beállásaiban megjelent annak a lehetősége, hogy a felhasználók megosszák a Facebookkal a helyelőzményeiket. Magyarán a közösségi portál az Instagramból szeretné megtudni, hogy merre járnak a felhasználók, hogy ez alapján tudjon hirdetéseket eladni.
Az adatgyűjtés akkor is működik, amikor nincs megnyitva az Instagram
A jobb és pontosabb hirdetések ígéretének cukormázával leöntött nyomkövetés valószínűleg leveri a biztosítékot mindazoknál, akik kevesebb betekintést szeretnének adni az életükbe a Facebook globális marketing gépezetének.
Szabályozói oldalon sem támogatják a szolgáltatások összekapcsolását, és a Facebookot egyszer már 122 millió dollárra büntették az Európai hatóságok amiatt, hogy a WhatsApp üzenetküldő adatait - korábbi ígéretét megszegve - felhasználta a tulajdonos Facebook is.
Az Instagram esetében még csak egy kísérletről, egy prototípusról van szó, de ez sokszor valóban azt jelenti, hogy hónapokon belül a mindenki által használt változatban is megjelenik a tesztelt funkció. Arra biztosan jó a nyomkövetés lelepleződése, hogy lássuk, miként képzeli el a Facebook az Instagram jövőjét.