Index Vakbarát Hírportál

Levakarhatatlan hirdetések ellen is fellép a Google

2018. december 19., szerda 12:09

Az internet szürkezónájában széles körben alkalmazott módszer, hogy a látogatókat átterelik egy hirdetési oldalra, és nem engedik el onnan. Hiába próbálunk visszalépni az előző weboldalra, mindig ugyanott kötünk ki.

A csapdát számtalan átirányítással építik ki ezek a rosszindulatú weboldalak, és olyan böngészési előzményeket mentenek le az áldozat számítógépére, hogy a visszalépés gomb gyakorlatilag használhatatlanná válik. De olyan is előfordul, hogy trükkösen hirdetési oldalakat helyeznek el a célpont böngészési előzményeiben, és amikor újra meglátogatnánk az oldalt, a hirdetést kapjuk a várt információk helyett.

Ezeket az aljas módszereket szeretné kivédeni a Google a Chrome következő verziójában - a szoftver érzékelni fogja, hogy mely bejegyzések születtek felhasználói interakcióval, és melyek kerültek be automatizált támadással. Az ehhez szükséges fejlesztések a böngésző nyílt forráskódú változatában, a Chromium projektben már megtalálhatók.

Más újítások is lesznek a 2019 elején várható frissítésben, például használni lehet majd a böngészőben - például kétfaktoros bejelentkezéshez - a Windows Hello biometrikus funkcióit, az arcfelismerést vagy a számítógép ujjlenyomat-olvasóját.

Az inkognitóablakot is átnevezik privát módra, hogy jobban megértsék a felhasználók, mire való ez a funkció. Androidon azt is megoldják, hogy amikor privát böngészőfülön játszunk le valamilyen online streamet, akkor csak annyit írjon ki a telefon, hogy "egy weboldal médiát játszik le", és nem fogja nevén nevezni az adott oldalt.

(Ars Technica, 9to5 Google)

Rovatok