Világszenzáció volt négy évvel ezelőtt a japán Hen-na hotel, a világ első szállodája, amely csak robotokat alkalmazott. Mostanra azonban kiderült, hogy a dolgozó gépek csak még több emberi munkát teremtenek.
Kirúgják a 243 robot felét
De legyünk tisztességesek a robotokkal, mert igazából arról van szó, hogy a Hen-na elbénázta a hardverbeszerzést. Ahogy más cégek túl gyenge számítógépet vagy könnyen elromló egeret és fejhallgatót vesznek a dolgozóknak, itt a robotok kiválasztása nem volt rendben.
A Churi névre hallgató babaformájú gépnek, amelyet a szobákba telepítettek, az lett volna a feladata, hogy a vendégek kérdéseire szóban válaszoljanak, de általában azt sem tudták megmondani, hogy hánykor nyit a közeli vidámpark. A recepciósként telepített robot velociraptorok pedig a vendégek útlevelének lemásolását nem tudták megoldani. Nehezen érthető, hogyan választották ki a műanyag dinót erre a munkakörre.
De még a csomagokat cipelő hordárok is elakadtak az esőben és a hóban, vagy egyszerűen összeakadtak a folyosón, amikor elhaladtak egymás mellett. Arról nem beszélve, hogy a hotel száz szobájának csak a negyedét tudták megközelíteni.
Nem biztos, hogy a robotok teljesen alkalmatlanok lennének a vendéglátóipari munkák elvégzésére. Az viszont látszik, hogy a működés automatizálásához alaposabban át kell gondolni a munkafolyamatokat, hogy minden pozícióra a legjobb eszközök kerüljenek.