A Facebook tesz egy újabb kis lépést az átláthatóság felé: fel fogják tüntetni a célzott hirdetéseknél, hogy melyik cég adta meg azokat az információkat, amelyek alapján az adott hirdetés elénk került – írja a Techcrunch.
A facebookos hirdetéseknél már eddig is szerepelt a Miért látom ezt? menüpont, ahol kiderült néhány alapvető infó arról, hogy miért pont azt a terméket vagy szolgáltatást akarják nekünk eladni, amit. Persze ebből a teljes képnek csak egy része derült ki, az például nem, hogy honnan származnak azok az adatok, amelyek alapján ránk tudták célozni a hirdetést, csak az, hogy azokat kik használták fel.
Február 28-tól ugyanitt erről is több derül ki: a Facebook megmutatja, hogy melyik cég töltötte fel a kontakt információt, amely alapján célba vettek minket (már ha az adott hirdetés esetében volt ilyen). Lehet majd látni például, hogy maga a hirdető cég rendelkezett az elérhetőségünkkel, vagy egy harmadik féltől szerezték azt be.
Amellett, hogy ezzel a felhasználók kicsit többet tudhatnak meg arról, ki mit tud róluk, a lépés elvileg a Facebooknak is segíthet kiszűrni azokat a hirdetőket, akik felhasználói beleegyezés nélkül használják fel az adatainkat. Márpedig az adatkezelési átláthatatlansága miatt sokat kritizált Facebooknak is érdeke, hogy némileg tisztuljon a kép.