A Fitbit csendben piacra dobta az eddigi legolcsóbb aktivitásmérő, lépésszámláló és alvásfigyelő eszközét, amelyhez csak egészségbiztosítással együtt, vagy esetleg vállalati egészségmegőrző programokban lehet hozzájutni. Az egyszerű Fitbit Inspire okospántnak nincs is hivatalos listaára, hiszen úgysem kapható a boltokban.
Az Egyesült Államokban és Európában akadnak olyan egészségbiztosítók, főleg a magántársaságok, amelyek a fitneszpánttal mért eredmények alapján adnak bónuszokat az ügyfeleknek, például kedvezményes terembérletet vagy állapotfelmérést. Erre biztosan alkalmas egy ilyen konstrukció, amelyben a gyártó közvetlenül a vállalatokkal üzletel.
De a Fitbit is jól jár ezzel, mert sokkal nagyobb léptékben tud eladásokat növekelni, ha nem egyesével kell megküzdeni a vevőkért, hanem egyszerre eladhat a kütyüiből akár több ezret is. Állítólag már 6,8 millió olyan páciens, alkalmazott vagy egészségbiztosítói tag van, aki valamilyen egészségügyi vagy wellness program keretében használ Fitbitet, bár az nem világos, hogy ebből mekkora az Inspire része, és mennyi a régebbi eszköz.
Az Inspire úgy lett kialakítva, hogy ne csak karon lehessen hordani, és a felhasználók könnyen el tudják rejteni az üzleti ruházat alatt. Két változata van, és csak az egyikben van pulzusmérő, amúgy mindegyik számolj a megtett lépéseket, az elégetett kalóriákat, fogadják a telefonra érkező értesítéseket.
A szoftvere igyekszik a felhasználókat a viselkedésük megváltoztatására ösztönözni, hogy többet mozogjanak az irodában, ne tespedjenek egész nap az asztaluknál.
(CNBC)