A német trösztellenes hatóság arra a megállapításra jutott, hogy a Facebook visszaél a piaci pozíciójával, amikor az adatait egyesíti az Instagramban, a WhatsAppban és más weboldalakon gyűjtött információkkal. Meg is hozták a döntést:
a Facebook hagyja ezt abba!
Egyesek szerint a Facebook belső működését módosító döntés, amely meghatározza, hogy a különféle szolgáltatásai miként kapcsolódhatnak egymáshoz, a későbbiekben akár a gigantikus online cégbirodalom szétválását is eredményezheti.
Hatalmas különbséget jelent, hogy a Facebook adatkezelési gyakorlatával már egy trösztellenes hatóság is foglalkozik, és nem csak adatvédelmi ügyként kezelik a kérdést. A trösztellenes vizsgálatok általában arra térnek ki, hogy a nagyra nőtt cégek a piaci előnyüket kihasználva kiszorítják-e a versenytársaikat, növelik-e az árakat, és ezáltal sértik-e a vevők érdekeit.
Azt mondtátok, hogy az adat az új olaj?
Évek óta ezt szajkózza mindenki, hogy a felhasználókról és minden egyébről begyűjtött információknak van manapság a legnagyobb értéke, így nem kell nagyon meglepődni, hogy ezt a trösztellenes hatóságok is komolyan veszik. A szemükben éppen akkora vevőket vagy felhasználókat érintő problémának számít az adatvédelem gyengülése, mint az, ha emelkednek az árak.
A németek megállapították, hogy a Facebook uralja a közösségi média 95 százalékát, és a felhasználó két dolog közül választhat: vagy a Facebookot használja, és elfogadja a portál kiterjedt adatgyűjtését, vagy egyáltalán nem használ közösségi médiát. A vizsgálat szerint a Snapchat, a Youtube vagy a Twitter nem nyújtja azokat a szolgáltatásokat, amiket a Facebook, így nem tekinthetők versenytársnak.
Európa fő tröszellenes szerve, az Európai Bizottság is felfigyelt a német döntésre, és nagy esély van rá, hogy ők is vizsgálatot fognak kezdeményezni. A Facebook fellebbezni szeretne a német döntéssel szemben.
(CNN)