Képtelenség nyomon követni, hogy milyen vállalatok szerezhettek információkat rólunk, olyan sokan vannak. Az International Computer Science Institute friss kutatása alapján az Androidon 17 ezer appról lehet elmondani az alábbiakat:
A legtöbb esetben ezek az alkalmazások megszegik a Google alapelveit a célzott hirdetésekkel összefüggő adatgyűjtéssel kapcsolatban.
Ezek az appok összekapcsolják a felhasználó teljesen egyedi Hirdetési azonosítóját más, szintén a felhasználó azonosítására alkalmas adatokkal. Ezt pedig képtelenség korlátozni vagy megakadályozni, és ezáltal a hirdetéseket kiszolgáló rendszerek pontosan tudják, hogy ki használja az adott készüléket.
Ez nem valami kezdők által elkövetett bénázás, a kutatás vezető Serge Engelman szerint olyan ismert alkalmazások is élnek ezzel a módszerrel, mint az Angry Birds Classic, az Audible, a Flipboard és a Clean Master.
A kutatásról beszámoló Cnet szerint a Google már intézkedett az ügyben, de azt nem tudni, hogy pontosan mit. A keresőcég szerint az appoknak engedélyezett a hardveres azonosító információk begyűjtése például a csalások kiszűréséhez, de a hirdetések személyre szabásához ez nem megengedett.
(Cnet)