A néhány napja kirobbant botrány után, miszerint a Youtube-videók alatti kommentekben pedofilok könnyűszerrel hívhatják fel egymás figyelmét a gyerekeket helytelen pozíciókban ábrázoló filmrészletekre, számos világcég felfüggesztette hirdetéseit a Youtube-on. Így járt el a Disney, az Epic Games és a Nestlé is.
A Youtube alapítója, Matt Watson még a múlt hét végén tette közzé a Redditen, illetve egy videóban a nyomozásának eredményeit arról, hogy a Youtube szerinte nem tesz meg mindent azért, hogy felületén a kommentek között ne tudjanak a pedofilok gyerekeket szexuálisnak tűnő pozíciókban ábrázoló filmkockákat (pontosabban ezek időkoordinátáit) küldözgetni egymásnak. Emellett a Youtube egyre intelligensebb ajánlóalgoritmusa a gyerekeket kihasználó jeleneteket tartalmazó videók végignézése után hajlamos hasonló videókat feldobni a felhasználók számára. Watson ezeket a felhasználókat „Soft-core pedofilkörnek” nevezte, akik bárki szeme láttára tevékenykednek a platformon.
A Youtube Watson figyelmeztetése után törölt egy sor felhasználói fiókot, videócsatornát, kommentek tömegét, és bizonyos eseteket jelentett az illetékes hatóságoknak is. A Youtube egyik munkatársa kijelentette, hogy a videómegosztón megjelenő mindenféle tartalom (akár komment is), ami veszélyes a gyerekekre, az megengedhetetlen, és tiltott a Youtube egyértelmű irányelvei alapján.
Minthogy a kifogásolt videók előtt-alatt számos reklámot láttak a felhasználók, sok hirdető visszavonta a Youtube-hirdetéseit az incidens miatt. Így járt el a Nestlé, az Epic Games, a McDonald's, a Disney, a Purina is.
Nem ez a YouTube első botránya, amely elbizonytalanítja a hirdetőket, akik aggódnak, hogy milyen videók mellett jelennek meg a reklámjaik. A videómegosztó az ő megnyugtatásukra nemrégiben nagyobb kontrollt adott a reklámozók kezébe, amelynek segítségével jobban meghatározhatják, hogy pontosan milyen típusú videók mellett kívánnak reklámozni. Ez a lépés azonban nem mindenki tetszését nyerte el. Sok Youtuber - akik nyilvánvalóan nem váltak a reklámozók kedvencévé - tiltakozott a szerintük átláthatatlan hátterű döntések ellen. A változtatás hatására ugyanis drasztikusan esett a videóik mellett megjelenő hirdetések után nekik járó jutalék összege, és állításuk szerint még csak arról sem tájékoztatták őket, hogy a hirdetőknek pontosan mi a bajuk a videóikkal.
Forrás: TechCrunch