Index Vakbarát Hírportál

Törölte, aztán visszatette a Facebook a saját hatalmának megtöréséről szóló reklámokat

2019. március 12., kedd 12:24

Az elmúlt évek során visszatérő érv volt a Facebookkal szemben, hogy túl nagy a hatalma, a felhasználók számára pedig nincs alternatíva, így kénytelen a cég összes döntését lenyelni, a probléma pedig mostanra akkora, hogy az amerikai demokrata párti politikus Elizabeth Warren éppen néhány napja jelentette ki, hogy megtörné a nagy techcégek hatalmát. Ezt az üzenetet többek közt Facebookon is elkezdte hirdetni, a cég azonban bizarr módon előbb letiltott néhány  hirdetést, majd a médiavisszhang hatására mégis visszatette őket – írja a Politico.

Az elnökségért harcba szálló Warren még a múlt héten jelentette be, hogy feldarabolná az olyan versenyellenes cégóriásokat, mint a Google, az Amazon, vagy a Facebook, mert szerinte ennek a három cégnek óriási a hatalma nemcsak a gazdaság, de a politikai rendszer fölött is. Mint mondta, mindannyian használjuk ezeket a platformokat, de a felemelkedésük során letarolták az ellenfeleiket, eladták a személyes adatainkat és mostanra egyértelműen feléjük lejt a pálya.

Ezt az üzenetet pénteken többek közt Facebookon is elkezdték kommunikálni hirdetések formájában, de ezek hamar el is tűntek, helyükön csak az az üzenet fogadta Warren csapatát, hogy

eltávolítottuk ezt a hirdetést, mert nem felel meg a Facebook hirdetési irányelveinek.

A cég egyik szóvivője megerősítette, hogy levették a plakátokat, de hozzátette azt is, hogy azon dolgoznak, hogy azok visszakerüljenek az oldalra. Mint mondta, azért távolították el a hirdetéseket, mert szembement a cég logójával kapcsolatos irányelvekkel, de nem akarják elnyomni a diskurzust, ezért visszaállítják őket.

Az igazsághoz egyébként hozzátartozik, hogy Warren csomó másik reklámját nem távolították el, így simán elképzelhető, hogy semmilyen hátsó szándék nem volt a hirdetések törlése mögött, a szenátor azonban így is kihasználta a lehetőséget arra, hogy odaszúrjon a Facebooknak.

Mint írta, elég furcsán veszi ki magát, hogy a cég le tudja tiltani a saját hatalma megtöréséről szóló hirdetéseket, így bár örül annak, hogy a posztok visszakerültek, azt akarja, hogy a közösségi médiában ne egy cenzor véleménye legyen mérvadó.

Rovatok