Kiadta a Boeing a 737 MAX-os repülésirányító rendszere szoftverének frissítését, amely újabb biztonsági funkciókkal bővült.
A chicagói székhelyű repülőgépgyártó tájékoztatása szerint az átesésvédelmi rendszer (MCAS) a korábbiaktól eltérően a repülőgépre telepített mindkét állásszögjelző berendezés adatait képes lesz olvasni, ha a két jel között 5,5 fokos, vagy annál nagyobb eltérés mutatkozik, akkor nem aktiválja az MCAS-t.
Probléma esetén a védelmi rendszer a frissítés után nem térítheti ki a vízszintes vezérsík lapátjait annál nagyobb mértékben, mint amit a pilóták képesek kézi vezérléssel ellensúlyozni, ezzel biztosítható a teljesen manuális vezetés. A korábbi MCAS csak akkor aktiválódott, amikor az automatika ki volt kapcsolva.
A szoftver frissítése mellett a Boeing a 737 MAX kiképzőprogramját is módosította, a kezelési útmutatásokba több információt helyezett el és módosultak egyes ellenőrzőlisták is.
A FRISSÍTÉSEKET TÖBB SZÁZ ÓRÁNYI TESZTELÉS, ELEMZÉS ÉS KÉT TESZTREPÜLÉS UTÁN ADTÁK KI.
Az amerikai gyártó legsikeresebb, 737-es modelljének MAX 8-as és 9-es verzióit március 13-án parancsolta földre a Szövetségi Légügyi Hatóság, miután több ország is megtiltotta a gépek használatát a légtérben.
Az ügy hátterében az áll, hogy fél éven belül két repülőgép, az indonéz Lion Air JT610-es, illetve az etióp Ethiopian Airlines ET302-es járatát teljesítő Boeing 737 MAX is lezuhant röviddel a felszállás után.
Korábban már volt arról hír, hogy üzembe helyezték a 737 MAX típusú gépek automatikájának új szoftverét, és dolgoznak a kezeléséhez szükséges kézikönyvön. Az amerikai légügyi hatóság leszögezte, a repülésbiztonság szempontjából elsődleges fontosságúnak tartja e két feladat elvégzését. Annál is inkább, mert a vasárnap lezuhant etiópiai gép feketedobozainak franciaországi vizsgálatakor kiderült: a zuhanó gépen a pilóta nem találta meg a kézikönyvben a hiba orvoslásához szükséges manőver leírását. A tragédiában 157-en haltak meg.