A Blackberry már akkor megoldotta a mobiltelefonos emailezést, amikor mobilnetről még senki sem hallott. Teljes QWERTY-billentyűzettel ellátott készülékeik jó darabig minden magára valamit is adó topmenedzser elengedhetetlen státuszszimbólumai voltak. Aztán szembejött az okostelefon-forradalom, és a Blackberry mögött álló kanadai cég, a Research In Motion (RIM) nem tudott mit lépni.
Néhány éve már a megszűnés fenyegette a hardverüzletág veszteségei miatt küszködő, akkorra már gazdát cserélt, és a Blackberry nevet felvett céget. Így ma már egyeseket pusztán az a hír is meglepheti, hogy a Blackberry még mindig létezik, pláne az, hogy részvényeik egyenesen szárnyalnak az egyre jobb hírek hatására.
A CNN jelentése szerint a Blackberry-részvények árfolyama egy csapásra 10 százalékot emelkedett, miután a cég nyilvánosságra hozta üzleti eredményeit, amelyek túlszárnyalják a várakozásokat. Az egyre javuló kilátások hatására a cég pozitív irányban módosította a jelenlegi pénzügyi évre vonatkozó várakozásait.
A Blackberry-részvények árfolyama ezzel már több mint 40 százalékkal emelkedett 2019-ben.
Mi történik, az emberek visszatérnek a sokgombos telefonokhoz? Dehogy, inkább a Blackberry szabadult meg tőlük. A sok sebből vérző hardverüzletágat leépítették, a Blackberry-márkás mobiltelefonokat is külső beszállítók gyártják már. Ehelyett a szoftverek fejlesztésére, és különösen a kiberbiztonságra, illetve a dolgok internetére, ezen belül a hálózatba kapcsolt autókra koncentrálnak.
Mindenki mobiltelefoncégként emlékszik a Blackberryre, pedig a tevékenységünk nagy részét már a biztonság teszi ki
- nyilatkozta John Chen, a cég vezérigazgatója a CNN-nek. Chen 2013-ban vette át a Blackberry vezetését, és az általános trendeknek megfelelően a veszteséges harvergyártásról a szolgáltatások irányába pozicionálta át a vállalatot. Nemrégiben vásárolták fel a Cylance mesterségesintelligencia-fejlesztő céget, és számos akvizícióra készülnek a közeljövőben is. A Cylance gépi tanuláson alapuló kiberbiztonsági megoldásokat kínál, főként bankok számára. Emellett a cég infotainment termékeket is fejleszt, amelyet autógyártók licenszelhetnek, hogy az utasok tájékozódhassanak a világ dolgairól autózás közben.