Nagy anyagi és presztízsbeli veszteség volt a Facebooknak, amikor kiderült, hogy a Cambridge Analytica 87 millió felhasználó személyes adatait jogtalanul felhasználva segítette Trumpot a választási kampányban. Zuckerbergék azóta gőzerővel próbálják lemosni a gyalázatot, és bebizonyítani, hogy a cég mindent megtesz a felhasználók személyes adatainak védelmében. Nem függetlenül attól, hogy a Cambridge Analytica a brexitben is szerepet játszhatott, az Európai Bizottság az elmúlt időben külön rajta tartotta a szemét a cégen.
Úgy tűnik, nem eredménytelenül. A Facebook ugyanis új felhasználási feltételeiben rögzítésre került, hogy a cég felelősséget vállal minden esetleges, a Cambridge Analyticához hasonló ügyben, számolt be a 9to5. Az új felhasználási feltételek legkésőbb június végén lépnek érvénybe.
Korábban a cég azzal védekezett, hogy nem egyezett bele a kérdéses adatok felhasználásában.
Az új feltételek értelmében a Facebook akkor is felelős, ha akaratuk ellenére használja fel egy harmadik fél az adatokat, tehát ha nem tudják garantálni a felhasználók adatainak biztonságát.
A cég azt is vállalja, hogyha egy felhasználó töröl egy adatot, vagy az egész fiókját, akkor 90 napon belül ők is véglegesen törlik a kérdéses adatokat.
Arra is ígéretet tettek, hogy a reklámok esetén már bevezetett Miért látom ezt? funkció mellett tovább fogják bővíteni az átláthatóságot, hogy a felhasználók tudják, milyen módon kerülnek felhasználásra az adataik.