2019. április 28., vasárnap 15:40
A napokban több mint 900 embert helyeztek karanténba kanyarós megbetegedés gyanúja miatt Los Angeles két egyetemén. Valószínűleg ezért is döntött úgy az Indiegogo, az egyik legismertebb cég, ami közösségi finanszírozással foglalkozik, hogy a jövőben náluk nem lehet pénzt gyűjteni olyan projektekkel, amik az oltásellenességet vagy valamilyen hasonló tudományosan nem eléggé bizonyított elméleteket népszerűsítenek.
Hogy ez mikortól lesz kizáró ok, még nem tudni. A Vaxxed II című film készítői mindenesetre még biztosan megkapják az összeget, amit nemrég náluk gyűjtöttek össze. Ez 86 543 dollárt (kb. 25 millió forintot) jelent, amiből lejön a cégnek járó 5 százalék.
Nem az Indiegogo az első fecske, egyre hosszabb azoknak a tech cégeknek a listája, amik szépen-lassan kihátrálnak az oltásellenesek mögül.
- A GoFundMe, egy másik közösségi finanszírozással foglalkozó oldal is betiltotta az oltásellenes kampányokat.
- A Facebook pár hete jelentette be, hogy a felhasználóknak sokkal nehezebb lesz a közösségi oldalakon rákeresni az oltásellenes csoportokra és tartalmakra, illetve eleve kevesebb ilyen tartalom jön majd velük szembe. Nyilván az Instragramnál is hasonló intézkedéseket vezettek be.
- A Youtube is úgy döntött, hogy határozottabban lép fel a tudományosan kevésbé megalapozott tartalmakkal szemben, például megfosztja a készítőket attól a lehetőségtől, hogy pénzt keressenek a videóikkal.
- Az Amazon két olyan könyvet is visszavont, amikben a szerzők a védőoltások és az autizmus kapcsolatát firtatják szintén nem túl tudományos megközelítéssel, és az oltásellenes dokumentumfilmeket is eltávolította a kínálatából.
Forrás: TechCrunch