Vasárnap este az Indexen is olvashattak arról, hogy magyar idő szerint este 9 óta akadoztak a Google szolgáltatásai, a problémát viszont azóta már sikerült elhárítani, a cég közleménye szerint öt órával később már minden megfelelően működött – írja a Tech Crunch.
A problémát a Google Cloud Platform túlterheltsége okozta, és főként Google Cloudot, a G Suite-ot és a YouTube-ot érintette. A cég közleményében azt írta, belső vizsgálatot rendeltek el az ügyben, és megteszik a szükséges lépéseket azért, hogy a jövőben ilyesmi nem fordulhasson elő. Emellett azt is hozzátették, hogy a vizsgálat lezárultával részletes jelentést tesznek majd közzé az incidenssel kapcsolatban.
A Tech Crunch szerint egyébként annak ellenére, hogy a problémát sikerült orvosolni, az továbbra is elég aggasztó, hogy a Google felhő alapú megoldásainak kimaradása a világ legnépszerűbb alkalmazásainak leállását okozhatja. A cikk szerint tagadhatatlan, hogy a felhő alapú megoldások az esetek többségében több előnnyel járnak, mint hátránnyal, de fontos, hogy a cégeknek legyen B-terve arra az esetre, ha ezekkel a szolgáltatásokkal történik valami.