Július 1-től akusztikus járműfigyelmeztető rendszert kell beépíteni az elektromos autókba, vagyis szándékosan zajt kell generálni, hogy a többi közlekedő is észrevegye az alacsony sebességnél túl csendes járműveket.
A most hatályba lépő szabályozásért éveken át lobbizott a látássérültek európai szövetsége, mert ők csak akkor tudnak biztonságosan közlekedni, ha jól hallják a többi közlekedési eszközt.
A zajkeltő berendezésnek csak az új hibrid és elektromos autókba kell bekerülnie. Nem fog állandóan szólni, csak 20 kilométer per órás sebesség alatt, és a hangerőnek 56-75 dB közé kell esnie. Ez a tartomány nagyjából a villanyborotvától a hagyományos autók zajáig terjed.
A magyarok csaknem kétharmada szívesen venne elektromos- vagy tölthető hibrid autót, ha azok olcsóbbak lennének, és a vevők tizede az ártól függetlenül is ilyen típust venne a jövőben - derült ki az EY megbízásából készített felmérésből, amelyet az Ipsos készített 500 hazai autóvezető megkérdezésével.
Kevésbé népszerűek az önvezető autók, a válaszadók harmada biztos abban, hogy 15 éven belül elterjednek ezek a járművek, de a többség soha nem venne ilyen autót.
(MTI, MR)