Flottásként sokkal kedvezőbb díjakat kap az ember, mintha egyedi szerződést kötne a mobilszolgáltatókkal, az viszont nagyon nem mindegy, hogy kik kerülnek egyetlen közösen fizető csapatba. A Magyar Telekom 2019. június 27-én letiltotta 1511 darab SIM-kártyán a kimenő hívásokat, és azóta panaszkodnak a felhasználók, hogy nem tudnak telefonálni. Ezek a kártyák azonban nem magánszemélyek, hanem egy flottaszolgáltató vállalkozás nevén vannak, amely alacsony díjakkal csábított magához előfizetőket. A cég többszöri felszólítás ellenére sem rendezte a jelentős tartozását, és mint a Telekomtól megtudtuk, a részletfizetésbe sem ment bele.
Olvasók jelezték nekünk, a 6forint.hu oldalon elérhető Fondeo flottaszolgáltató ügyfélszolgálati száma ki van kapcsolva, irodájuk bezárt.
A korlátozást a Telekom a jogszabályok szerint vezette be, és az érintett vállalatnál ennél jóval több SIM-kártya van.
Mit tehet ilyenkor az ember?
Mivel a SIM-kártyák a Telekomnak tartozó vállalat nevén vannak, a hozzájuk tartozó telefonszámokkal együtt, azokat csak a vállalat lemondó nyilatkozatával szerezheti meg a valódi használója. A jogszabályok máshogyan nem teszik lehetővé a hívószám megszerzését. A másik megoldás az, hogy a vállalat rendezi a tartozását, és akkor a Telekom rögtön feloldja a korlátozást.
Persze a legjobb előre mérlegelni, hogy milyen telefonszámot érdemes bevinni egy ilyen flottába. Egy közös munkahelyen általában biztosak lehetünk abban, hogy nem lesznek ilyen problémák, mert ha egy flottatag munkatárs nem fizet, akkor a tartozást egyszerűen levonják a fizetéséből. Ezzel szemben az online szerveződő flottákban odaadjuk a telefonszámunkat egy tőlünk független társaságnak, és csak abban reménykedhetünk, hogy több ezer tök idegen ember is időben befizeti majd a díjakat.
Megkérdeztük a flottaszolgáltatót, hogy miként fordulhatott elő ilyen helyzet, egyelőre nem reagáltak. Amint megteszik, a válaszokat közzétesszük.