A szupercsótányok ellen nem védenek a rovarirtó szerek

2019. július 3., szerda 10:39

A csótányinvázió a legtöbb ember rémálma, most azonban itt vannak a szupercsótányok, amik annyiban rosszabbak mint a hagyományos társaik, hogy immúnissá váltak a rovarölő szerekre. A Purdue Egyetem kutatói szerint a német csótányok jelentős része már úgy jön világra, hogy nem hatnak rá a rovarölő szerek.

A tanulmány szerint az immunitás nagyjából egy generáció alatt kialakul, és ez a gyorsaság még a kutatókat is meglepte. "Az, hogy kialakul a csótányok immunitása a különböző rovarirtó szerekre,  azt jelenti, hogy képtelenek leszünk felvenni velük a harcot pusztán vegyszerekkel" - mondta Micahel Scharf, a tanulmány társszerzője.

A csótányokat Illionis, Indiana és a Purdue Egyetem épületeiben is vizsgálták. A kutatók a vegyi irtóanyagok különböző kombinációit használták, majd generációkon keresztül megnézték, milyen hatással vannak ezek a csótányokra, így jutottak el arra a következtetésre, hogy nagyon hamar kialakul bennük az immunitás.

A német csótány gyorsan szaporodik, és kedvenc élő helye kifejezetten a konyha, vagy olyan helyek, ahol sok élelmiszert talál. A kutatók csak úgy jellemzik őket, hogy ez az a fajta, ami miatt utálják a csótányokat. A tanulmány szerint a jövőben nem a rovarirtó vegyszerek, hanem a csótánycsapdák, és porszívók jelenthetik a megoldást a baktériumokat is előszeretettel terjesztő rovarok ellen.  A német csótány egyébként élete során 400 petét rak, és bár vannak szárnyai, nem igazán repül, viszont képes a mennyezeten is járni.