Rekord méretű büntetést szabott ki a Facebookra a Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (FTC). A büntetést és az összeget most jelentették be hivatalosan az FTC weboldalán. Emellett arra kötelezték a közösségi oldalt, hogy változtassa meg a belső cégstruktúráját, hogy a felhasználók személyes adataival kapcsolatos döntésekben elszámoltatható legyen.
Az FTC életében ez a legnagyobb kiszabott büntetés, a Facebooknak ez nagyjából egy havi forgalma.
A fő indoklás az, hogy a vállalat nem tartotta be az FTC 2012-es határozatát, és megtévesztette a felhasználóit, akik azt hihették, hogy ők döntenek a személyes adataik felhasználhatóságáról. A vizsgálatot persze a Cambridge Analytica-botrány váltotta ki, amelyben a politikai elemzőcég 87 millió felhasználó adataihoz fért hozzá, és a vállalat megrendelői ezen adatok alapján dolgoztak ki politikai kampányokat.
Washingtonban árgus szemekkel figyelik a fejleményeket, a politikusok nagyobb átláthatóságot követelnek a technológiai vállalatoktól, különös tekintettel a közösségi médiára, amelynek hatalmas a társadalmi ereje.
A büntetéssel az FTC azt szeretné elérni, hogy megváltozzon a Facebook adatkezelési kultúrája, és csökkenjen a hasonló adatkezelési botrányok veszélye.
Mark Zuckerberg, a Facebook vezérigazgatója az idővonalán közölte, hogy a személyes adatokkal kapcsolatos kérdések kezeléséhez ugyanolyan adatkezelési bizottságot állítanak fel, mint amilyen bizottság a pénzügyeiket felügyeli, és vezérigazgató-helyettesi szinten neveznek ki egy adatkezelésért felelős igazgatót.