Lehet, hogy egyre több városban szabályozzák a használatukat, de az elektromos rollerek egyre népszerűbbek, és a cégek, amiktől pedig bérelni lehet ezeket, szívesen reklámozzák magukat azzal, hogy ezek a közelkedési eszközök jó alternatívák azoknak, akik szeretnék egy kicsit csökkenteni az ökológiai lábnyomukat. Az Észak-Karolinai Állami Egyetem kutatói friss tanulmányukban arról írnak, hogy a bérelhető elektromos rollerek ugyan továbbra is jobb választásnak tűnnek az autóknál, de vannak náluk sokkal környezetkímélőbb közlekedési eszközök.
A tanulmány szerzői nemcsak azt nézték meg, hogy mennyi szén-dioxid kibocsátással jár az, ha valaki rollere pattan, hanem az eszközök egész életciklusát megvizsgálták, vagyis hogy mennyi szén-dioxid-terhelést jelentenek a felhasznált anyagok, maga a gyártási folyamat, a szállításuk, a begyűjtésük, a töltésük és így tovább.
Számításaik szerint egy rollerrel megtett mérföld 200 gramm szén-dioxid kibocsátással jár, az autóknál pedig ez a távolság dupla ekkora terheléssel jár. Ez jól hangzik, ám az emberek nem mindig autó helyett használják a rollereket, van, amikor a biciklizést, gyaloglást, buszozást váltják ki vele, amik viszont nem annyira szennyező módjai a közlekedésnek.
Az Észak-Karolinai Állami Egyetem kutatói szerint egyébként nem a rollerek töltése jelenti a legnagyobb környezetterhelést, még akkor sem, ha az Egyesült Államokban 60 százalékban fosszilis tüzelőanyagokat használnak fel az áramtermeléshez. Szerintük a fő bűnösök azok az anyagok, amikből készülnek, például az alumínium, illetve azoknak a járműveknek a kibocsátása, amikkel összegyűjtik és kihelyezik azokat.
A Verge cikke szerint az előbbi problémára valamelyest megoldást jelenthet az, ha tartósabb, strapabíróbb rollereket gyártanak, és ezzel jelentősen megnő az élettartamuk.
Ha a rollerek kibírnák két évig, az már óriási előrelépést jelentene
- mondta a tanulmány egyik szerzője, Jeremiah Johnson.
A cégek állítólag már dolgoznak azon is, hogy csökkentsék a begyűjtéssel járó környezetterhelést is, de bőven van még hova fejlődni, de a konklúzió ennek ellenére az, hogy az az állítás miszerint az elektromos roller a legzöldebb közlekedési eszköz, nem állja meg a helyét.