A sötét anyag öregebb lehet mint az ősrobbanás

2019. augusztus 8., csütörtök 12:46

Ha nem lett volna eddig is elég rejtélyes az ősrobbanás és a sötét anyag kérdése, akkor most itt egy újabb tanulmány, ami azt szeretné megfejteni, hogyan keletkezett a sötét anyag.

A Johns Hopkins Egyetem kutatása azt állítja, hogy a sötét anyag már az ősrobbanás előtt is létezhetett. Ha pedig már akkor létezett és olyan részecskékből állt, amik már szintén léteztek az ősrobbanás előtt, akkor ezek befolyásolhatták a galaxisok eloszlását az égen, és ebből az összefüggésből talán még többet lehet megtudni magáról a sötét anyagról és az ősrobbanásról.

Bár nem tudni sokat a sötét anyag eredetéről, de az egyértelmű hogy jelentősen befolyásolta a galaxisok kialakulását. Bár megfigyelni még nem tudták, de abban biztosak, hogy ott van gravitációs hatása is érezhető. Sokáig azt gondolták, hogy az ősrobbanás után maradt anyag, de ha valóban így lenne a részecskefizikai kísérletek közben a kutatóknak már látni kellett volna valamiféle jelét, de eddig nem jártak sikerrel.

Az új tanulmány matematikai keretrendszer alapján állítja azt, hogy már az ősrobbanás előtt is jelen lehetett a sötét anyag. Ezt már eddig is gyanították, most sikerült számításokkal igazolni is az elméletet. A kutatók szerint csillagászati megfigyelésekkel ha a sötét anyagot nem is, de az anyag által hagyott nyomokat meg lehet figyelni. A szakemberek szerint erre 2022 után az Eculid műhold adataival minden esélyük meg is lesz.