Az Apple még márciusban jelentette be, hogy saját hitelkártyát dobnak piacra az Egyesült Államokban. A kártya ebben a hónapban kezdett megjelenni a boltokban, de rögtön kisebb felháborodást és nagyobb vicchullámot váltott ki, hogy az Apple-höz méltóan letisztult dizájn aránytalanul nagynak tűnő kompromisszumokat jelent a használhatóság terén.
A minimalista, csak a tulajdonosa nevével és egy Apple-logóval ellátott, titánból készült kártyákhoz a héten adott ki egy használati utasítást a cég, amelyben a figyelmeztetnek, hogy azokat érdemes távol tartani kemény felületektől és anyagoktól, például más kártyáktól vagy kulcsoktól, pénzérméktől, mert azok megsérthetik a csiszolt felületet. Bőrpénztárcában vagy zsebben sem tanácsos hordani, mert ezektől visszafordíthatatlanul elszíneződhet – írja a Guardian.
Ezek a javasolt óvintézkedések persze gyorsan viccek tárgyává váltak a neten. Egy felhasználó például azt írta Twitteren, hogy a cég szerint a kártyát bizonyára nem zsebben tanácsos tartani, hanem egy lebegő üveg keretben egy halványan megvilágított, az év minden időszakában 21 Celsius-fokon tartott helyiségben, ahol tanácsos vaku nélkül fotózni. Egy másik felhasználó már látja maga előtt a kifejezetten a kártya védelmére megvásárolható, saját márkás kártyatartót:
Az Apple a kártya tisztán tartásához is ellátta a felhasználókat jó tanácsokkal: mikroszálas ruhával és izopropil-alkohollal érdemes eltávolítani róla a szennyeződéseket. Az utasításokban a kerülendő tisztítószerek listáját is mellékelték.
A cég védelmére szóljon, hogy a hitelkártyát elsősorban virtuális, az iPhone-on keresztüli használatra szánták, a fizikai kártyát csak a mobilfizetést el nem fogadó boltokhoz adták ki.