Sikeresen landolt az ausztrál Qantas légitársaság New Yorkból Sydneybe tartó tesztjárata, amivel azt nézték meg, hogy milyen hatással van a majdnem 20 órás repülőút a személyzetre és az utasokra. A Boeing 787-9-es típusú repülőjének a fedélzetén 49-en tartózkodtak. A következő hónapban azt teszteli a légitársaság, hogyan nézne ki egy London-Sydney útvonal, és a tesztek után döntenek majd arról, hogy várhatóan 2022-ben vagy 2023-ban elindítsák-e ezeken az útvonalakon a járatokat.
Ezek lennének az eddigi leghosszabb kereskedelmi útvonalak, aminél nagyon szigorú szabályok vonatkoznak majd a poggyászok súlyára, hogy ne kelljen megszakítani az utazást tankolás miatt. A tervek szerint a gép teli tankkal szállna fel és az utasok limitált számú és súlyú poggyászain kívül más szállítmányt nem vinne magával.
A repülés úgy néz majd ki, hogy megkérik az utasokat, hogy állítsák át az óráikat sydney-i időszámításra, és az első hat órában ébren kellene maradniuk, hogy elkerüljék a kimerítő jetlaget. Hat órával később magas szénhidrát tartalmú ételt kapnak majd, és leoltják a világítást, hogy ekkor aludjanak.
A mostani repülés alatt folyamatosan monitorozták a pilóták agyhullámait, melatonin-szintjét, és éberségét, és azt is nézték, hogyan hat az utasokra, ha egyszerre ennyi időzónát lépnek át.
Jelenleg a világ leghosszabb kereskedelmi útvonala a Szingapúr-New York járat, ami szintén több mint 18 órás folyamatos repülést jelent, a Qatar Auckland-Doha járata 17:40 perc, míg a Perth-London útvonal 17:20 percnyi repülést jelent. A légitársaságok szerint egyre népszerűbbek a nagyon hosszú járatok, így a jövőben várhatóan még több 16-18 órás, megszakítás nélküli repülőút jelenik majd meg a nagyobb társaságok kínálatában.