Bizonyára sokan ismerik azt a jelenséget, hogy mikor szállást foglalnak, utazásokat nézegetnek vagy repülőjegyet vennének, a weboldalon megjelenik egy kis üzenet, miszerint nagyon siessen a foglalással, mert néhányan pont ugyanezt az ajánlatot nézik pont ugyanerre az időpontra.
A legtöbbeknek ettől gyomorgörcsük lesz, és vagy azonnal lefoglalják, vagy hagyják az egészet a francba, de az egyetemes, hogy mindenkinek megugrik a pulzusa attól, hogy pillanatokon belül bukhatja a legjobbnak mondott ajánlatot.
A Hacker News azonban kiszúrta, hogy az IT-biztonsággal foglalkozó Ophir Harpaz inkább azt a megoldást választotta, hogy beletúr egy kicsit az oldal kódjaiba, miután megdöbbenve látta, hogy a OneTravel oldalán nemcsak a szupertitkos és visszautasíthatatlan ajánlat időbeli korlátjával sürgetik, hanem azzal is, hogy 38-an nézik még pont ugyanazt a járatot, amit ő is.
Gondolta, hogy 38 azért elég sok, ha pont ugyanezekre az időpontokra egyszerre ennyien nézik a járatot pont akkor, amikor ő is, akkor az egy nagyon kapós járat lesz.
Aztán a kódokban talált egy olyan sort, hogy „view_notification_random”, azaz nem nagyon rejtették el, hogy egy véletlenszerű számot mutató értesítést lát.
Ebből egyértelművé vált, hogy nem ül ott még 38 ember, aki pontosan ugyanezt nézi, hanem a programozók próbálták halálra rémíteni a látogatót. Ha már rájött, hogy nem hajtja a tatár, akkor jobban szétnézett, és megtalálta, hogy a véletlenszerűen kidobott szám 28 és 45 között van, mert hát ha kevesebb, akkor még talán elgondolkozik az ember, hogy máshol milyen ajánlatokkal veheti meg az utazást, ha viszont több, akkor elkezd kételkedni.
A megfigyeléseit a Twitteren tette közzé, és hamar kiderült, hogy ez a vásárlásösztönző megoldás olyannyira idegesít másokat is, hogy a Chrome-felhasználók már telepíthetik is azt a kiterjesztést, ami a Booking.com oldalon tiltja le ezeket a stresszeltető üzeneteket.
(Borítókép: Aradi László / Index)