A Twitter kitiltja a fizetett politikai hirdetéseket, közölte a céget vezető Jack Dorsey szerdán. Az AP hírügynökség azt írja, a Twitter vezetőinek álláspontja szerint a közösségimédia-cégek túlságosan nagy fegyvert adnak a hirdetők kezébe azzal, hogy a felhasználókat könnyen tudják profilozni, és aztán félreérthető üzeneteket közvetítenek feléjük. Ennek lesz vége náluk november 22-től.
A közlemény szerint a politikai üzenetek széles körű terjedését ki kell érdemelni, és nem megvásárolni a könnyű elérést.
Mindez válasz arra, hogy a Facebook a napokban bejelentette, a jövőben nem ellenőrzi a politikusok által fizetett hirdetések tartalmát a platformján, így azok akár egyértelmű hazugságokat is tartalmazhatnak. A döntés még a cég dolgozóit is megosztotta, mert több mint 250 alkalmazott írt alá egy cégen belüli fórumon látható nyílt levelet, amelyet Mark Zuckerberg cégvezérnek és a cég más vezetőinek címeztek, és a döntést kritizálják benne.