Úgy tűnik, hogy floridai tudósok véletlenül lemodellezték az ősrobbanást

2019. november 2., szombat 15:25

Kérdezz egy tudóst  vagy igazából bárkit  az univerzum születéséről: valószínűleg mind az ősrobbanásról fognak beszélni, kezdi cikkét a futurism.com. Az univerzum keletkezésének ma elfogadott elmélete szerint az ősrobbanáskor az egyetlen extrém sűrű pontba tömörödő anyag egyszer csak kitört és szétfröccsent a világba, mint valami kozmikus vulkán, a világegyetem pedig azóta folyamatosan tágul.

Amit azonban senki sem tud, folytatja a lap, hogy mi okozta a robbanást, mik voltak annak feltételei, kiváltó oka. Ez változhat most meg.

Egy floridai egyetemi kutatócsoportnak köszönhetően, akik úgy néz ki, felfedezték az ősrobbanáshoz szükséges feltételeket, ráadásul teljesen véletlenül. A Science Magazine új számában részletesen ismertették az ősrobbanást okozó mechanizmusokat, amelyek kulcsfontosságúak az ősrobbanás lemodellezéséhez, az univerzum eredetének megértéséhez.

Az egyetem repüléstechnikai tanszékének adjunktusa, a kutatócsoport tagja elmondta, hogy a hiperszonikus sebességre alkalmas sugárhajtást vizsgálták, amikor egy érdekes mechanizmust fedeztek fel, amit amikor elkezdtek jobban megvizsgálni, rájöttek, ez az univerzum születését jelentő folyamat modellje.

A turbulenciát a kísérletben arra használták, hogy azzal a reakciók keveredését egészen addig a pontig fokozzák, azhol kialakultak a szupernovák, és felrobbantak a csillagok. Ebből vonták le a következtetésüket:

pont így nézhetett ki az ősrobbanás is.

"Meghatároztuk azokat a kritikus kritériumokat, amelyek alapján megvalósul az energia a saját turbulenciájának öngenerálása, a spontán gyorsulása és a robbanásba való átállás” – írta le a folyamatot Kareem Ahmed, az UCF Gépészeti és Repülési és Műszaki Tanszékének adjunktusa, a tanulmány egyik szerzője.