A Volvo október közepén mutatta be első teljesen elektromos autóját, az XC40 Recharge-ot. A svéd cég azonban a jelek szerint nemcsak a környezetet, hanem a kobaltbányászok hányattatott sorsát is szem előtt tartja, bejelentették ugyanis, hogy blokklánc technológiával tervezik garantálni, hogy a lítiumion-akkumulátoraikhoz felhasznált nyersanyagok megbízható forrásból származnak – írja az Engadget.
A blokklánc nagyon leegyszerűsítve egy titkosítással hitelesített adatbázis. A Volvo, és két beszállítója, a kínai CATL és a dél-koreai LG Chem a tervek szerint blokklánc segítségével tartja majd számon a kobalt származási helyét, tulajdonságait, sőt, még azt is, hogy az anyag pontosan hányszor cserélt gazdát, míg eljutott hozzájuk. Martina Buchhauser, a cég beszerzési ágának vezetője elmondta, mindig elkötelezettek voltak a nyersanyagok etikus beszerzése mellett, a blokklánc technológiával pedig még közelebb kerülhetnek ennek garantálásához.
A cég közleménye szerint a technológiát már idén elkezdik használni, az érintett cégek pedig megegyeztek abban, hogy a következő évtizedben ezt a rendszert használják majd a beszerzés során. A Volvo egyébként arra számít, hogy 2025-ig a teljes forgalmuk felét a teljesen elektromos autók fogják kitenni, a cég pedig amellett is elkötelezte magát, hogy ugyanekkorra 40 százalékkal csökkenti az egy autóra vetített szén-dioxid-kibocsátást.