Szerdán bejelentette a Google, hogy a következő hónapokban elkezdi szűkíteni a pártok hirdetési lehetőségeit, és nem teszik lehetővé, hogy politikai hirdetést rendeljenek meg a felhasználók nézetei vagy szavazási előzményei alapján. A szövegkörnyezethez illeszkedő hirdetéseket is tiltani fogják, amikor az alapján jelenik meg egy reklámcsík, hogy milyen témáról szól egy adott újságcikk.
A politikai hirdetők csupán az emberek kora, neme és irányítószáma alapján szűkíthetik a célcsoportjukat.
Ezeket a változásokat először az Egyesült Királyságban kezdik alkalmazni az év végén várható általános választáson, a világ többi országában 2020. január 6. után működik majd ez a mechanizmus.
A Google azt reméli, hogy a módosítással növelni tudja a szavazók bizalmát a felületein megjelenő politikai hirdetésekben, és abban, hogy a webes kereséseikkel releváns információkat találnak a pártokról és a jelöltjeikről.
Ez nyilvánvaló üzleti érdeke a keresőcégnek, hiszen azt szeretné, hogy a pártok továbbra is nála költsenek kampányokra. Ez hatalmas biznisz, a Verge szerint 2018 júniusa óta csak az Egyesült Államokban 127 millió dollár volt a cég bevétele a politikai hirdetésekből.
A politikai hirdetések egyre forróbb kérdésére más-más választ adnak a különböző nagy techcégek. A Google csak korlátozza a hirdetések célozhatóságát, míg a Twitter teljesen kitiltotta a politikai hirdetéseket, a Facebook pedig a másik irányba indult, és gyakorlatilag szabad kezet adott a hirdető politikusoknak.