Az amerikai közösségi platformok elkezdték korlátozni a pártok online eszközeit, amelyekkel megszólíthatják a szavazókat. Ezáltal nehezebb lesz a szűkebb társadalmi csoportok érzékeny pontjaira tapintva, célzottan terjeszteni a hamis információkat.
A Wall Street Journal üzleti lap szerint a Facebook is fontolgatja, hogy lépéseket tesz az ügy érdekében. Úgy tudják, hogy a közösségi portál fontolóra vette a politikai hirdetések által megszólítható felhasználói tömeg minimális létszámának emelését. Több ezer főt érnek majd el a politikai hirdetések, magyarán nem lehet majd szűkebb, csupán száz fős célközönséget kipécézni.
Habár a Facebook online hirdetéseinek mindig is az volt a célja, hogy a lehető legpontosabban személyre szabott, és emiatt rendkívül jól működő hirdetések kerüljenek az emberek elé, ennek óriási hátránya is van.
Ha túl szűk csoporthoz jut el az üzenet, fennáll a veszélye annak, hogy senki sem lesz közöttük, aki felismerné és nyilvánosan kritizálná a téves, vagy esetleg szándékosan megtévesztő információkat.
Az Alphabet, vagyis a Google anyacége is a héten jelentette be, hogy a politikai hirdetői nem tudják majd a felhasználók érdeklődési köre alapján pontosítani a reklámjaikat, csupán a legalapvetőbb demográfiai beállítások - kor, nem, lakhely - állnak majd a rendelkezésükre.
Mindennek 2020-ban lesz óriási jelentősége, amikor az Egyesült Államokban dollármilliárdokat költhetnek el a pártok az esedékes elnökválasztásra készülődve.