Negyedéves pénzügyi jelentésének kiadása után 6,1 százalékkal esett a Facebook részvényárfolyama csütörtökön, ami azt jelenti, hogy a társaság piaci kapitalizációja 30 milliárd dollárral csökkent.
A részvényesek negatív reakcióját annak köszönheti a társaság, hogy jelentős költségnövekedésről kellett beszámolnia, és a haszonkulcsa a 2018-as 45 százalékról 34 százalékra esett vissza tavaly. Kiadásaik 51 százalékkal nőttek 2018-hoz képest.
A költségek nagy része a közösségi portál személyes adatkezelésének és kiberbiztonságának fejlesztésével függ össze, és ezekkel kapcsolatban semmi jóra nem számíthat a Facebook, a szabályozó hatóságok árgus szemekkel figyelik a portál minden lépését. Eközben a mobilokon is szűkülnek a közösségi portál lehetőségei, ahogy a Google és az Apple szoftverei egyre jobban igyekeznek megvédeni a felhasználók személyes adatait, ami csökkenti a hirdetésekből származó bevételeket.
Mark Zuckerberg, a Facebook vezérigazgatója azt mondta, hogy 2020-ban a vállalat a privacyra, a személyes adatok védelmére fog fókuszálni. Eközben arra is oda kell figyelnie a cégnek, hogy ne maradjon az álhírek és a hazug propaganda terjesztésének legfőbb eszköze, mert a közelgő amerikai választások alatt a hatóságok erre is fokozottan figyelni fognak.
(CNBC)