Ugyan a koronavírus-járvány miatt a legtöbb iparág jelenleg elég rossz helyzetben van, nem kis részben a kereslet hiánya miatt, az NPD piackutató cég friss elemzése szerint a techszektor egyelőre elég jól járt a helyzettel, a különféle elektronikai cikkekből ugyanis egyre többet vesznek az emberek – írja a The Verge.
Steve Baker, a cég elemzője Twitteren azt írta, hogy a tavalyi évhez képest 23 százalékkal nőtt az eladások száma, míg az NPD elemzései alapján minden más vizsgált szektorban ugyanekkora csökkenés volt megfigyelhető. Az adatokból emellett az is kiderült, hogy az emberek nemcsak az otthoni munkavégzés miatt vásárolnak elektronikai termékeket, fontos szempont a szórakozás is.
A tévék eladásánál volt a legnagyobb a növekedés, a tavalyi helyzethez képest 86 százalékkal többet vesznek belőlük az emberek, ünnepi szezonon kívül ekkora érdeklődés még sosem volt irántuk. Ezen kívül a hangprojektorok és a különféle streaming lejátszók is rohamosan fogynak, de a DVD és a Blu-ray-lejátszókból is többet adnak el, ami arra utal, hogy még mára kevésbé népszerűbb adathordozók is profitálnak a helyzetből.
Sokan vesznek számítógépet, illetve ahhoz kapcsolódó kiegészítőket is, a mikrofonok, illetve a diákok körében népszerű Chromebookok esetében pedig három számjegyű a növekedés aránya. Az adatok alapján a jelek szerint a techszektort annyira nem érinti rosszul a kialakult helyzet, de hamarosan pontosabb képet kapunk majd a dologról, amikor a nagyobb cégek kiadják az első negyedévre vonatkozó bevételi beszámolóikat.