Index Vakbarát Hírportál

A koronavírust hibáztatja a milliárdos streamszolgáltató a bukásért

2020. május 13., szerda 13:09

Jeffrey Katzenberg, a Quibi alapítója az új típusú koronavírus okozta világjárványt hibáztatja mindenben az általa megálmodott mobiltelefonos streamingszolgáltató csúfos földbeállásáért. A Quibi-t 2018-ban hívta életre a neves amerikai filmproducer, médiamogul, a Walt Disney Studios befolyásos 90-es évekbeli menedzsere, DreamWorks társalapítója, egykori vezérigazgatója, azzal az elképzeléssel, hogy a megcélzott fiatal közönség zabálni fogja az okostelefonon nézhető, rövid, max tízperces videókat, sorozatepizódokat.

A tervezés, fejlesztés, tartalomszervezés fázisában 1,8 milliárd dollárnyi tőkét sikerült összegyűjteni, és olyan nagy nevek szálltak be a Quibi építésébe, mint Steven Spielberg és Guillermo del Toro, és szinte az összes nagy hollywoodi stúdió, a Disneytől kezdve, a Sonyn keresztül, a Warnerig, de még az Alibaba Group is tett pénzt a projektbe.

Aztán jött a járvány.

Katzenbergék mérlegelték a helyzetet és úgy találták, hogy a karanténnal, #maradjotthonnal súlyosbított világhangulat akár ideális is lehet a streamingháborúba való beszálláshoz. Április 6-án belevágtak, Amerikában és Kanadában elindították a szolgáltatást, abban bízva, hogy az otthonaikban ücsörgő fogyasztók millióit sikerül majd a Quibi platformjára befűzni.

Nos, az első számok nem igazolták a várakozásokat, kifejezetten csalódást keltőek az eddigi eredmények. Egy hét alatt 1,7 millióan töltötték le az appot, amit jelenleg 14 nap ingyenes próbaidő után reklámokkal havi öt dollárért, reklámmentesen havi 8 dollárért lehet használni. Egy hét után annyira lecsökkent az új letöltők száma, hogy az Apple Store-ban ki is esett a Top 50 legnépszerűbb ingyenes alkalmazás listájáról.

Jeffrey Katzenberg a The New York Timesnak elmondta, hogy mostanra 3,5 millió letöltést regisztráltak és 1,3 millió aktív felhasználója van az appnak. A független appmonitorozó és -elemző cég, a Sensor Tower szerint május elején 125. helyen állt a Quibi, amit 2,9 milliószor töltöttek le.

Katzenberg a The New York Timesnak elismerte, hogy a produkált számok meglehetősen távol állnak attól, amit a terveikben reméltek.

Mindent, ami félresiklott, a koronavírus számlájára írok. Mindent.

Mint szavaiból kiderül, abban bíztak, hogy tömegesen fognak a felhasználók özönleni Quibi platformjára, hogy rövid videók nézésével töltsék ki a karantén és kijárási korlátozás üresjáratait. (Valószínűleg nem számoltak azzal, hogy a világjárványban érintett embereknek az önkéntes karantén egy nagy üresjárat, amit teljes filmek és sorozatok nézésével töltenek leginkább, nem "harapásnyi" mozgóképes tartalmakkal.)

A Quibi alapítói természetesen igyekeznek menteni a menthetőt, kapásból azzal kezdve, hogy keresztülhúzva az eredeti koncepciót, okostévékre is elérhetővé teszik a szolgáltatásukat, bízva abban, hogy ezzel is sikerül megfordítani a meglehetősen kedvezőtlennek látszó trendet.

Rovatok