Index Vakbarát Hírportál

Bármilyen vállalkozás csinálhat webáruházat a Facebookon

2020. május 20., szerda 08:36

Elindult a Facebook Shops, amelynek lényege, hogy mérettől függetlenül a vállalkozások olyan webáruházat indíthatnak, ami közvetlenül a Facebookról vagy az Instagramról érhető el. 

Már a Facebook indulása után többen használták apróhirdetésekre az oldalt, később jött a Marketplace, hogy külön felületet kapjon az adásvétel. Mark Zuckerberg bejelentése szerint a koronavírus is közrejátszott, hogy elindítsák a Facebook Shops szolgáltatást – igaz, a vezérigazgató már sokkal korábban is beszélt arról, hogy azt szeretné, ha az embereknek nem kellene átmenniük a cég saját weboldalára ahhoz, hogy meg tudják venni a Facebookon látott terméket, hanem ott helyben le lehetne rendezni az adásvételt. 

A szolgáltatással egyszerűen lehet online boltot létrehozni, és azt a Facebookról, valamint az Instagramról is el lehet majd érni. A létrehozása ingyenes, és nem igényel különösebb programozási alapismereteket, tulajdonképpen aki létre tud hozni egy Facebook-profilt, annak az online bolt sem okoz különösebb kihívást.  A vállalkozásoknak meg kell adniuk, milyen típusú termékeket szeretnének árusítani, be kell állítaniuk a színeket, fel kell tölteniük egy borítóképet, és már ki is tudják szolgálni az internetes vásárlókat.

A vásárlók a létrehozott áruházakhoz a vállalkozások oldalain vagy Instagram-profiljukon keresztül férhetnek hozzá, de hirdetésekből és Insta Storyból is közvetlenül elérhető a kínálat. WhatsAppon, Messengeren vagy Instagram-üzenetben közvetlenül is lehet kérdezni az eladótól, a tervek szerint később lehetőség lesz arra, hogy közvetlenül innen vásároljon valaki. 

A Facebook Shops szolgáltatást  fokozatosan vezetik be a felhasználók számára , széles körben a következő hónapokban lehet majd elérni. Tesztelik a live shopping funkciót is, ami a bejelentés szerint olyasmi lesz mint a tévéshop, vagyis élő adás közben lehet majd rendelni terméket az applikáción keresztül.  A kereskedőknek és tartalomgyártóknak az élő adás megkezdése előtt lehetőségük lesz a Facebook Shopjukban lévő termékkel felcímkézniük a videót, így a lejátszás alatt a termék látható marad, és elég lesz rábökni a vásárláshoz. 

Ugyancsak tesztelési fázisban van jelenleg a Facebook Shops hűségprogramja, amivel kedvezménypontokat lehet gyűjteni, és be is lehet majd őket váltani, és akár kisvállalkozások is elkezdhetik ezzel jutalmazni a vásárlóikat. 

Az eredeti cél az lett volna, hogy ilyenkor már lehessen a vásárlásokra használni a Facebook saját fizetőeszközét, de libra hosszas huzavona után most abban a fázisban tart, hogy alapjaiban gondolják újra az egészet. 

 Borítókép: Ilyen lesz a Facebook Shops. Fotó: Facebook

Rovatok