Index Vakbarát Hírportál

Hogyan rajzoljunk a digitális oktatásban?

2020. június 24., szerda 10:32

A digitális oktatásban szerzett tapasztalatokról, az elektronikus rajztáblák oktatásban történő használatáról tart online előadást június 25-én egy általános és egy középiskolai tanár bevonásával.

Az elmúlt három hónapban sok szülőnek volt alkalma végignézni, hogyan zajlanak a művészeti órák a kényszerű távoktatás keretében. Nálunk leginkább abból állt egy ilyen projekt, hogy a kamasz fiam ceruzával és festékkel rajzolt valamit, majd a kész művet mobillal lefotózta, és beküldte Microsoft Teamsen a tanárnak. Végül is online oktatás, de nem igazán nevezhető modernnek vagy digitálisnak.

Az utolsó héten, amikor nem volt már tétje sem a dolognak, és nem volt előírva sem, hogy milyen eszközökkel kell megalkotni a hagyományosan táblára írt VAKÁCIÓ szó ránk eső K betűjét, a fiam kezébe nyomtam egy tabletet és egy hozzá tartozó tollat, így máris gyorsabban ment a színezés. De nem biztos, hogy ezzel teljesültek a fejlesztési-pedagógiai célok, hiszen a finommotoros mozgást serkentő satírozás helyett elég volt rányomni a színkitöltő eszközzel egy területre. A diákok nagyon vegyes felszereltsége miatt pedig arról szó sem lehetett, hogy a digitális alkotás trükkjeiről szóljon egy óra.

Ezeket a kérdéseket járják körbe a Wacom a csütörtöki webinarjában: hogyan tudják a tanárok rajztáblával helyettesíteni a tantermi táblákat, milyen szerepe lehet a tollal kezelhető érintőkijelzőknek a távoktatásban, legyen szó akár egy új anyag előadásáról, akár az online beadott dolgozatok javításáról, és miként érdemes digitális rajztáblát vagy tabletet használni a vizuális alkotómunkában.

Az online előadásra ezen az oldalon lehet regisztrálni.

Rovatok