Ki tudná feledni a Google Glasst, a Google évekkel ezelőtti, és csúfos kudarccal zárult próbálkozását arra, hogy az emberek a szemüvegükbe épített okoseszközt viseljenek. Sokféleképpen lehet magyarázni a Google Glass sikertelenségét, a cég kommunikációjában természetesen a "remek volt, de megelőzte a korát"-vonalat favorizálják.
Úgy tűnik, a Google most szánta rá magát, hogy újra megpróbálkozzon ezzel a terméktípussal. Erre utal, hogy felvásárolták a North nevű céget, amely okosszemüvegeket gyárt. A North-ot Kanadában alapították 2012-ben. Az eddigi legsikeresebb termékeik a Focal márkanevű szemüvegek voltak, de a felvásárlás következtében ezek árusítását és támogatását beszüntetik.
Mivel a folyamatos szoftveres támogatás nélkül az okosszemüvegek elveszítik okos jellegüket, praktikusan sima szemüveggé válnak. A cég ezért minden vevőtől visszavásárolja az eszközt. A Focal szemüveg száraiba processzort, akkut és Bluetooth-chipet is építettek, így tudott kommunikálni a telefonon futó appal. A lencsére vetített holografikus kijelző segítségével a felhasználó láthatta az értesítések, és az Amazon Alexával kompatibilis személyes segéd segítségével akár taxit is rendelhetett.
A sima, ablaküveggel szerelt Focal szemüveg ára 599 dollár (189 ezer forint) volt, de ha az illető tényleg szemüveges volt, és dioptriás lencsére volt szüksége, ezt még további 200 dollárral fejelték meg. Egyes elemzők szerint ők gyártották az első olyan okosszemüveget, amelyről el lehet hinni, hogy ha mögé teszik egy világcég támogatását, akkor akár tömegek mindennapos használati tárgyává válhat.
Az utóbbi időszakban megint emelkedőben van a techcégek érdeklődése az okosszemüvegek iránt. Az Apple és a Samsung is fejleszt ilyen terméket, a Facebook pedig most mutatta be az Oculus VR-szemüvegei újabb generációját, amelyek már egészen szemüvegre hasonlítanak, és hosszú időn keresztül is lehet viselni őket anélkül, hogy az embernek leszakadna a nyaka.
(BBC)