Index Vakbarát Hírportál

A műmarhahús elkezdi felzabálni Kínát

2020. július 1., szerda 15:27

A Beyond Meat a növényi alapú marhahúspogácsa-pótlékok piacának egyik legnagyobb szereplője. A cég termékei mostantól Kína rengeteg szupermarketében is elérhetők lesznek, miután megállapodást kötöttek az Alibaba konglomerátum élelmiszer-üzletágával. 

Ez hatalmas piacnövekedést jelent a cégnek, hiszen Kína - sok egyéb mellett - a húsfogyasztásban is a világ legnagyobb piacának számít. A húspiac éves értéke Kínában 82 milliárd dollár, ez 76,5 millió tonna előállított húst jelent. Ha az 1,4 milliárd potenciális fogyasztó mindössze elhanyagolható töredéke is elkezd növényi alapú húspótlékot fogyasztani, az az iparág forgalmának sokszoros növekedését eredményezheti.

Nem most jelent meg a Beyond Meat Kínában, hanem áprilisban, amikor a Starbucks kávézókban kezdték árulni a termékeit. Néhány héttel később már a KFC, a Taco Bell és a Pizza Hut is lehetett műhúst kapni. De ezek összesített forgalma sem mérhető össze az Alibaba erejével.

Az előrejelzések szerint 2023-ra a Kínai műhúspiac értéke elérheti a 12 milliárd dollárt. Az Alibaba élelmiszer-üzletága a koronavírus miatti lezárások idején lőtt ki igazán, amikor az emberek a közértbe járás helyett alternatív megoldásokat kerestek az élelem beszerzésére. A 30 perces házhoz szállítás mellett több száz üzletet működtetnek Kína-szerte.

Kínában már sokkal korábban elfogadottnak számítottak a húshelyettesítő növényi termékek, hogy az nyugaton trendivé vált volna. Ez részben az ország kulturális hagyományainak, részben a korábban jellemző nyomornak tulajdonítható. Az utóbbi időszakban azonban hasonló okokból terjed a műhúsfogyasztás, mint nyugaton, és a középosztály az európai és amerikai szokások utánzásaképpen kapott rá.

(Techcrunch)

Rovatok