Index Vakbarát Hírportál

214 ezer előfizető még mindig rézdróton telefonál

2020. július 24., péntek 13:07

Szerény mértékben növekedett hazánkban a modern kábelhálózaton vagy üvegszálon ténylegesen igénybe vett előfizetések aránya, tehát az otthoni munkával és tanulással járó veszélyhelyzet nem hozott átütő változást a netkapcsolatok minőségében.

Az NMHH májusi adatokat tartalmazó gyorsjelentése alapján a 4 millió 21 ezer magyar háztartásból 3,148 millió rendelkezett a hónapban szélessávú kapcsolattal, és ebből csupán 906 755 volt jövőbiztos üvegszálas, 1,252 millió pedig szupergyors (DOCSIS 3.0 szabványú) kábelnetes kapcsolat. A két utóbbi technológián biztosított hozzáférések 75,7 százaléka volt 30 Mbps sebességnél gyorsabb.

Az előző hónapokban még az látszott, hogy a lakosság megint felkapta a vezetékes telefonálást, rég látott időtartamban kezdtek telefonálni. Már májusban elkezdett normalizálódni a helyzet, az egy vezetékes vonalra jutó telefonhívások időtartama a márciusi 109 perces értékre esett vissza.

Az NMHH azt emelte ki az oldalán, hogy a hagyományos rézdrót, a PSTN-vonalak száma 215 ezerre csökkent, ami valóban elég kevés a bő 2,8 millió digitális, VoIP és VoCATV csatornákhoz képest. Egyben arra is utalhat, hogy pár százezer ember lehet még az országban, aki aktívan telefonál ugyan, a kommunikációban nem él a digitális eszközökkel. 

Rovatok