A Google Chrome böngészőjének következő frissítésében fogja tesztelni az URL-címek lerövidítését, hogy ezzel is elejét vegye az adathalász és az átverős oldalak támadásainak.
Alapvetően ha valaki most megnyit egy cikket vagy különböző oldalakat, a böngésző címsorában egy nagyon hosszú linket lát, ezért sokan inkább oda se néznek, vagy egyáltalán nem foglalkoznak vele. Ez pont ideális az olyan adathalász és csaló oldalaknak, akik az eredetihez hasonló domainnevekkel tévesztik meg a felhasználókat.
Így is elég nehéz észrevenni, ha csak egy betű eltérés van két cím között, de ha a hosszú linkek lerövidülnek és átláthatóbbak lesznek, akkor talán jobban feltűnik, ha a facebook.com helyett a címsorban facebook.com.biz.money.scam és hasonló címek szerepelnek majd, vagyis ki lehet szúrni az átverős oldalakat.
Ugyanez például a Safari böngészőkben működik, a következő frissítéssel pedig egy rakás véletlenszerűen kiválasztott felhasználó is a rövidített címeket látja, hogy kiderüljön, mennyire válik be, és mennyivel kevesebben kattintanak majd így átverős oldalakra. Ha beválik, akkor minden Chrome-használó böngészőjében megjelenhet.