Akik a közösségi médiából tájékozódnak, nagyobb valószínűséggel hiszik el az új koronavírussal kapcsolatos összeesküvés-elméleteket, valamint a kockázati tényezőkről és a megelőzésről szóló tévhiteket is – derült ki egy 21 ezres minta alapján készített augusztusi amerikai felmérésből.
A Snapchat-használók 28, az Instagram-használók 23, a Wikipédia-olvasók 25 százaléka adott hitelt a Covid-19-cel kapcsolatos téves információknak – állapították meg a Northwestern, a Harvard, a Northeastern és a Rutgers Egyetem kutatói. A megkérdezetteknek abból a nyolc százalékából, akik az előző 24 órában a Messengeren kaptak híreket, 26 százalék volt hajlamos elhinni a hamis állításokat. A résztvevőknek abból a négy százalékából, akik WhatsAppot használtak, 31 százalék hajlott erre – foglalta össze a kutatás eredményeit a távirati iroda.
Ezzel szemben azok közül kerültek ki legalacsonyabb arányban, csupán 11 százaléknyian a hamis információkban hívők, akik helyi televíziók híradóiból, helyi lapokból vagy hírportálokról tájékozódtak.