A koronavírus első hulláma során a szájmaszkok, gumikesztyűk és más gyógyászati segédeszközök forgalma több mint két és félszeresére nőtt - közölte a Vatera online piactér. A nyár vége óta tartó második hullámban már csökkent az érdeklődés, de még így is másfélszer annyi egészségügyi termék fogy, mint azelőtt, de a tisztító- és fertőtlenítőszerek forgalma is felülmúlja a korábbiakat.
Szeptember óta a járvány előtti heteknél is nagyobb forgalmat generálnak a bútorok és lakberendezési tárgyak. Az online piactér látogatói körében októberben pedig az „Ikea” volt a leggyakoribb keresőszó.
A koronavírus miatti korlátozások más kategóriák forgalmát is fellendítették, például a sporteszközökét, az állattartással kapcsolatos termékekét, vagy kerti szerszámok.
A szeptemberi iskolakezdés nyomán újból erőre kapott a gyermekruhák értékesítése, a zenei termékek (többek közt kotta, CD/DVD, vinyl) első hullám alatt visszaszoruló forgalma pedig már június óta újra erős.
Az új helyzetben a 2000 óta működő online piactér telefonos eléréssel könnyíti meg az eladók és vásárlók kapcsolattartását.