A Facebook által felvárásolt Oculus fejlesztett Quest 2 virtuálisvalóság-szemüvegét már ötször annyian rendelték elő, mint a tavalyi modellt. Mark Zuckerberg megerősítette a hírt és úgy vélte a cég nagy lépéseket tesz a következő platform építésében.
Nem teljesen meglepő a növekvő kereslet: tavaly is jó szezont zártak, viszont a mostani eszköz nemcsak hogy jobb lett, de az alapár háromszáz dollárnál állt meg, ez száz dollárral kevesebb, mint a tavalyi. Úgy fest, a Facebook nagy erőkkel dolgozik azon, hogy a technológia minden háztartásban norma legyen a közeljövőben.
Nemcsak a Facebook, de a fejlesztők is jól járnak a felhasználók gyarapodásával. A platform játékeladásai az előző évben meredek emelkedésbe kezdtek. A bevételek 2018 óta évente 50 százalékkal nőttek. Vannak azonban olyan fejlesztők is, akik a szoftvereladásaikat a Quest 2 óta közel megtízszerezték.
De nem mindenki száll fel a hypevonatra: a Sony PlayStation vezérigazgatója, Jim Ryan szerint a szórakoztatóiparban a VR nem lesz annyira meghatározó tényező, mint amennyire beharangozzák. Habár szerinte a VR előtt még hosszú út áll, ez nem jelenti azt, hogy a Sony elengedné a platformot, de arra következtethetünk, hogy nem ez a terület lesz a legfontosabb eleme a cégóriásnak.
A VR-eszközök eladásában a legfrissebb adatok szerint még mindig a Sony vezet, de az elmúlt két év alatt rohamosan csökkent a két versenytárs közötti különbség. Hozzátartozik a történethez, hogy a Sony headsetje már viszonylag elavult (2016-ban jött ki), s úgy tűnik, az eladásokat egy új eszköz tudná beindítani. Az adatokkal egybecseng, hogy a Sony háza táján nincs igazán határozott nyoma VR-fejlesztésnek.
Ezzel ellentétben Mark Zuckerberg ambiciózus nyilatkozatai és a leányséc Oculus fejlesztései alapján könnyen arra a következtetésre juthatunk, hogy az szeretnének piacvezetők lenni.