Index Vakbarát Hírportál

Lájk helyett követés lesz a Facebook-oldalakon

2021. január 7., csütörtök 13:49

Alapvetően változnak majd a Facebook-oldalak, részben „a jobb felhasználói élmény érdekében”, részben pedig azért, hogy pontosabban mérjék azt, hogy egy adott oldal hány embert ér el, továbbá az oldalak adminisztrátorai számára is átláthatóbb felületet akarnak nyújtani.

Folyamatban van a Facebook-oldalak átalakítása: a közösségi hálózat ma jelentette be az alkotók és közéleti személyiségek számára a Facebook-oldal élményének jelentős változását, amely magában foglalja az új megjelenést, a frissített navigációt, a dedikált hírcsatorna bevezetését, a rajongók bevonására szolgáló új Q & A formátumot és egyéb eszközök és lehetőségek megújulását is.

Az újratervezés fontos része, hogy megszünteti a „Tetszik” gombot is, hogy inkább a Követőkre összpontosítson 

– ez közvetlenebb mérése annak, hogy egy adott oldal hány embert ér el.

Már a múlt év nyara óta lehet arról tudni, hogy a vállalat tervezi a Facebook-oldalak átalakítását, amikor elkezdte a frissített megjelenés tesztelését kiválasztott számú kiemelt személyiséggel: köztük színészekkel, szerzőkkel és alkotókkal, majd a teszt következő fázisában az angol nyelvű üzleti oldalak következtek.

Ma a Facebook szerint az új élmény az elkövetkező hónapokban hivatalosan is megjelenik az összes Facebook-oldalon.

Tetszik? Már nem tetszik...

A Facebook egyébként a publikumnak részletesen is kifejtette, hogy szerintük miért van szükség a „Tetszik” gomb megszüntetésére. Úgy gondolják, hogy a „Tetszik” félrevezette egy oldal valódi népszerűségét. Sok Facebook-felhasználó egyszer „kedvelte” az oldalt, de később aztán nem követte azt, csak hogy eltávolítsa frissítéseit a hírcsatornájából, mert már nem érdekelte az oldal által nyújtott tartalom. Az is előfordult, hogy egyszerűen csak azért „dobott egy lájkot” korábban egy oldalra, hogy szívességet tegyen egy barátjának, de az oldal frissítéseire már nem volt kíváncsi.

A Facebook most azt állítja, hogy egy adott oldal követőinek száma lesz a mérőszám az új élmény élvonalában, mivel ez jobban jelzi, hogy hány ember rajongó, aki frissítéseket kap az oldalról.

Hírbe hoznak

Egy másik figyelemre méltó változás az, hogy az oldalak saját hírcsatornát kapnak. Ez azt jelenti, hogy maga az adott oldal „közéleti személyiségként vagy márkaként vehet részt a beszélgetésekben, követheti a trendeket és kapcsolatba léphet a rajongókkal”. Ez a dedikált hírcsatorna más közéleti személyiségeket, oldalakat, csoportokat és felkapott tartalmakat is javasol majd az oldal vagy a közszereplő számára, hogy a rajongók velük is kapcsolatba lépjenek.

Az oldalak követői jobban fogják látni azokat a kommentárokat, amelyeket maga az oldal tett, ezek ugyanis a többi kommentár fölé kerülnek. Emellett az oldalak kapnak egy kék „pipát” is, amely 

azt jelzi, hogy leellenőrzött és visszaigazolt oldalról van szó.

Azok a bejegyzések, amelyekhez kommentáltak az oldal fenntartói, szintén feljebb kerülnek majd és „jobb láthatóságot” kapnak a felhasználók hírfalán is. (Utóbbi azért érdekes kérdés, mert az oldalak hivatalos láthatósága jelenleg mindössze 2 százalék. Ennek lehetséges változásáról a Facebook nem nyilatkozott.)

A Facebook egy új kérdezz-felelek formátumot is bevezet, ami különösen hasznos lehet azoknak a vállalkozásoknak, amelyek szórakoztató módon szeretnének válaszolni a gyakori kérdésekre.

Átláthatóbb, kezelhetőbb adminisztráció

Ezen a néhány nagy változáson kívül van néhány frissítés a háttérrendszerről, amelyek azoknak szólnak, akik a Facebook-oldalakat kezelik. Például az oldaladminisztrátorok alaposabban kioszthatják a hozzáférési engedélyeket, és arra összpontosíthatnak, hogy az oldal különböző szintű hozzáférést biztosítson például az „Elemzések”, a „Hirdetésközpont”, az „Erőforrások és eszközök” és a „Bejövő üzenetek” részekhez, illetve az ezen a felületeket lévő feladatok elvégzéséhez.

Azt ígéri a Facebook, hogy javul majd moderálás is, mivel az algoritmusai jobban ki tudják majd szűrni a „gyűlöletkeltő megjegyzéseket, az erőszakos, szexuális, spamtartalmakat, a kamufiókokat és az adathalászatot”. Ezen a területen a további fejlesztések még folyamatban vannak – jegyzi meg a Facebook –, de az erre vonatkozó részletekre 

nem voltak hajlandóak a publikumnak további konkrétumokkal szolgálni.

A Facebook állítólag a felhasználok kéréseit vette figyelembe az új oldaladminisztrációs felülettel, akik „kedvelik az új, egyszerűsített felhasználói felületet, valamint a nyilvános és a magánprofilok, illetve az oldalak közötti váltás egyszerűségét, illetve a rajongók bevonásának jobb módszereit”.

A Facebook szerint a frissített oldaladminisztrációs struktúra a következő hónapokban jelenik meg.

Rovatok