Általános érvényű szabályok még nincsenek, de néhány érdekes együttállás már akad. A svéd Jönköping Egyetem kutatásai például úgy találták, hogy bizonyos demográfiai jellemzők együtt mozognak a környezetvédelem iránti elkötelezettséggel:
Ám mivel a kisközösségek újrahasznosítási szokásait vizsgálták főként, ezek a megfigyelések – így együtt – magabiztosan nem általánosíthatóak. Még úgy sem, hogy efféle kutatások az (igen tehetős) észak-olaszországi Lombardiában is nagyon hasonló következtetésekre jutottak.
Tanulságos jelenség ugyanakkor, hogy bár a jobb vagyoni helyzetű magánszemélyek minden jel szerint valóban többet foglalkoznak a fenntarthatóság szempontjaival saját lakókörnyezetükben, rögtön
kevésbé környezettudatosak, amint üzletemberként lépnek fel.
Az OECD szerint a lakások kiadásával foglalkozók például anyagilag nem érdekeltek azok energetikai korszerűsítésében, hiszen a befektetések költségei őket terhelnék, az alacsonyabb közüzemi számlák haszna viszont már a bérlőknél jelentkezne. (Az ilyen anomáliákat csak kormányzati ráhatással lehet kezelni a tekintélyes világszervezet szerint.)
Ami viszont a legmeglepőbb: bár a nyolcvanas évek és 2000 között született Y generáció már olyan korban nőtt fel, amikor a csapból is a bolygóvédelem folyt, kutatások szerint magánéletükben mégis kevésbé törődnek az újrahasznosítással, mint más korosztályok. Viszont szívesebben vásárolják olyan cégek termékeit, amelyek elkötelezettek a fenntarthatóság ügye iránt.
A témakör egyik legfontosabb szakértőjének tartott amerikai Shelton Group szerint az oka ennek az, hogy a millenárisok úgy tartják, igazán komoly fordulatot csak az óriáscégek tudnak hozni ezen a területen, nem a mezei magánemberek viselkedési szokásai.
A demográfiai jellemzőink többé-kevésbé adottságok, ám mellettük tudatos döntéseket is hozunk. Ezeket próbálják befolyásolni a felvilágosító kampányok világszerte. A siker üzembiztos szabályait persze nem ismerjük, de három lélektani sajátosság már kirajzolódni látszik.